اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 19 June 2023
عین اللهی در صحن علنی مجلس خبر داد:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه اندازی قرارگاه تدابیر ویژه دارویی به منظور هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه ها در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی از پلمپ ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف در فروش دارو و تجهیزات پزشکی در زمینه نظارت بر بازار دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.
پلمپ ۸ شرکت و ۱۵۰ داروخانه به دلیل تخلف در فروش داروبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درمورد بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در دوحوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور در اجرای تبصره (1) ماده (107) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از گزارش کمیسیون بهداشت در رابطه با مسائل مربوط به سلامت تشکر و از همراهی رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت نیز قدردانی ویژه  کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: زنجیره تهیه دارو فرآیندی است که در آن  سازمان های مختلف  مشارکت دارند و یکی از حلقه های آن زنجیره وزارت بهداشت است. در این فرآیند تهیه دارو علاوه بر قوانین ، سازمان های مختلف نیز دخیل هستند و ما برای اینکه بتوانیم هماهنگی بین دستگاهی داشته باشیم قرارگاه تدابیر ویژه دارویی را از ابتدا تشکیل دادیم و این قرارگاه به صورت مرتب جلسه دارد.

وی با بیان اینکه در این قرارگاه سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، سازمان های بیمه گر و نهادهای نظارتی حضور دارند، گفت: فعالیت ها در این قرارگاه رصد می شود و جا دارد همین جا از همکاران جوانی که در این قرارگاه فعالیت شبانه روزی دارند، تشکر کنیم. هدف اصلی ما پیشگیری و تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی است.

دکتر عین اللهی یادآور شد: یکی از ارگان هایی که در این زمینه کار می کند و فعالیت های آن بسیار ثمربخش است گمرک بوده، اخیرا ما مشکلی در گمرک داشتیم که در رابطه با تجهیزات پزشکی تعرفه گمرکی به 4 درصد افزایش پیدا کرد و همین امر باعث شد شرکت های تجهیزات پزشکی نسبت به ترخیص کالای خود اقدام نمی کردند به دلیل اینکه افزایش حقوق گمرکی موجب این بود که این شرکت ها ناچار به پرداخت مبلغ بیشتری شوند
وزیر بهداشت با اشاره به جلسه ای که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، گفت: نهایتا مقرر شد عوارض گمرکی از 4 به یک درصد کاهش پیدا کند تا ترخیص تجهیزات پزشکی و دارو با مشکل مواجه نشود.

وی موضوع دیگر در این حوزه را بحث ارز دانست و گفت: با توجه به تدابیر صورت گرفته، امیدواریم تامین ارز در این حوزه به خوبی انجام شود و در تلاش هستیم بسیاری از فرآیندها را در حوزه ترخیص دارو به استان ها واگذار کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه سامانه هایی در حوزه وزارت بهداشت راه اندازی شده که این سامانه ها نیز به  فرآیندها را به روز رصد می کنند در خصوص بحث قیمت گذاری  گفت: در این زمینه حوزه بازرسی وزارت بهداشت به صورت فعال در حال کار بوده و ما اخیرا 8 شرکت را به صورت موقت پلمپ کرده ایم و 150 داروخانه به دلیل تخلفاتی که داشته اند تعطیل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: