اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
سرپرست سازمان امدادونجات خبرداد:
سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به حضور ۱۵۲ تیم امدادی در عملیات سیل و آبگرفتگی ۶ روز گذشته، گفت: ۱۸ استان کشور نیازمند دریافت خدمات امدادونجات بودند.
امدادرسانی به ٢٨٤٥ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۸ استان کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی افزود: در عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی از ١٦ الی ٢١ خرداد تا ساعت ٠٥:٠٠ صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) ١٨ استان شامل (آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، زنجان، قزوین، قم، کرمان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد) و ٣٤ شهرستان نیازمند به خدمات امداد و نجات شدند.

وی بیان کرد: در این شهرستان به ٥٤ منطقه (٤ شهر، ٤٠ روستا، ٤ منطقه عشایری و ٦ محور) و ٢٨٤٥ نفر امدادرسانی شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: ۷۲ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ٣٣ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. همچنین ٩ نفر در این حوادث؛ ۵ نفر در سیل (اصفهان ٤ نفر و آذربایجان شرقی ١ نفر)، ۳ نفر در ریزش کوه در مازندران و یک نفر هم بر اثر وقوع رعدو برق در استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان امدادونجات عنوان کرد: ۱۵۲ تیم امدادی، شامل ۵۶۹ نفر، آب جمع شده در ۲۴۳ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی گفت: ۱۰ دستگاه چادر، ۳۹۷ تخته پتو، ۸۲ تخته موکت، ۱۴۰ بسته بسته غذایی، ۲۰۹۸ قوطی کنسروجات، ۲۱۷۰ بطری آب معدنی، ۳۰ قرص نان و ١٠٠ کیلوگرم برنج هم بین متاثرین از حوادث توزیع شد.

امدادرسانی در استان‌های البرز، تهران، خراسان شمالی و کرمان ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: