اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 06 May 2023
رئیس جمعیت هلال‌احمر خبرداد:
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید براینکه در چهار ماه پایان سال گذشته، ٧٠٠ هزار نفر به جمعیت داوطلب جوان این سازمان اضافه شده است، گفت: ایجاد و راه‌اندازی مرکز داده، نوسازی آمبولانس‌ها، هوشمندسازی خدمات، توسعه آموزش‌های خصوصی و عمومی، ایجاد و توسعه مرکز شبیه‌سازی مخاطرات با ارائه فعالیت‌های بین‌المللی نیز در دستور کار قرار گرفته و نیز پیش‌بینی می‌شود که ١٠٠ دستگاه خودروی نجات تحویل گرفته شود.
افزایش ٧٠٠ هزار نفری جمعیت داوطلب هلال‌احمربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، پیرحسین کولیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته هلال‌احمر در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به یکصد و یکمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال‌احمر ایران، افزود: در سال گذشته، در ۴١٧ شهرستان کشور ۱۰۰هزار نهال در کمتر از ٢٠ دقیقه به‌همت جوانان جمعیت هلال‌احمر کاشته و ثبت جهانی شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف جوانان توسط این سازمان، تصریح کرد: این مراسم طی ۲ سال اخیر در مشهد مقدس و در قالب راهیان نور انجام می‌شود و از مهم‌ترین طرح‌های جمعیت هلال‌احمر است.

کولیوند ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی و پرورشی با محوریت جوانان، توسعه تیم‌های سحر و خدمت‌رسانی در حوادث اخیر ترکیه ، ایجاد تیم یاران آسیب‌پذیر، توانمندسازی جوانان، وضع و برقراری بیمه برای امدادگران و نجات‌گران نیز از دیگر اقدامات مهم یک سال گذشته است.

برقراری بیمه برای امدادگران بعد از ٢٠سال

وی گفت: جمعیت امدادگر هلال‌احمر باوجود ٢۴٠ ساعت کار فاقد بیمه‌های اجتماعی بازنشستگی‌ و... بودند و پوشش بیمه‌ای این جمعیت در سال ١۴٠١، پس از ٢٠سال اتفاق افتاد.

کولیوند حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های اجتماعی، توسعه خانه‌های هلال، حضور فعال جمعیت هلال‌احمر در عملیات‌های امدادرسانی، کمک به ترکیه (با ١۶ هواپیما) را از دیگر اقدامات اساسی این سازمان برشمرد و افزود: دلیل اصلی تقدیر از جمعیت هلال‌احمر و دریافت عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به این سازمان نیز به‌جهت خدمت‌رسانی صادقانه داوطلبان هلال‌احمر است.

انعقاد ٢٠ تفاهم‌نامه هلال احمر با کشورهای مختلف

وی با اشاره به برخی تفاهم‌نامه‌ها ادامه داد: انعقاد ٢٠ تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف از جمله روسیه، خدمات‌رسانی‌های بین‌المللی در مراسم پیاده‌روی اربعین و حج، شفاف‌سازی مالی و مبارزه با فساد نیز از اقدامات حائز اهمیت در این راستا است.

کولیوند یادآور شد: مولدسازی گسترده نیز در دستور کار قرار گرفته و برخی اموال مربوطه در این راستا هم بازگردانده شد. عمل به نیت واقفین، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به سلامت جامعه (در تولید داروهای موردنیاز مردم)، ایجاد مرکز نوآوری و نیز تغییرات اقلیمی و تدوین سند تحول اقتصادی و سند تحول دیجیتال نیز در این بازه زمانی محقق شد.

وی اضافه کرد: ایجاد و راه‌اندازی مرکز داده، نوسازی آمبولانس‌ها، هوشمندسازی خدمات، توسعه آموزش‌های خصوصی و عمومی، ایجاد و توسعه مرکز شبیه‌سازی مخاطرات با ارائه فعالیت‌های بین‌المللی نیز در دستور کار قرار گرفته و نیز پیش‌بینی می‌شود که ١٠٠ دستگاه خودروی نجات تحویل گرفته شود.

اجتماع باشکوه جمعیت هلال احمر با حضور ١٠١ جوان فعال در ورزشگاه آزادی

وی با اشاره به ترویج فرهنگ حسینی به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان طی یک‌سال اخیر، اظهارداشت: یک اجتماع باشکوه در تهران در ورزشگاه آزادی با حضور ١٠١ جوان فعال به‌مناسبت هفته هلال‌احمر احمر برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: