اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - 08 April 2023
عین‌اللهی خبر داد؛
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرایی شدن «سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده» در تمام سطوح از ابتدای اردیبشهت ماه 1402 در سراسر کشور خبر داد.
خدمت رسانی سراسری «سامانه نظام ارجاع » از اول اردیبهشتبه گزارش عصرپرس از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در آیین رونمایی از «سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده» گفت: برنامه پزشکی خانواده از سال 82 در کشور در سطح روستاها و سپس در شهرهای استان های فارس و مازندران آغاز شده و 20 سال از عمر آن می گذرد.

وی افزود: دولت سیزدهم بر اجرای کامل این برنامه در کل کشور اصرار دارد و در همین راستا سال گذشته نظام ارجاع برای شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرایی شد و همزمان برای اجرای بهتر برنامه  از  دو هزار پروژه بهداشتی جدید بهره برداری شد.

وی ادامه داد: در برهه ای از زمان قرار داریم که باید با  هم افزایی گسترده، همه سازمان های ذیربط را برای  اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بسیج کنیم. همانگونه که در مهار همه گیری کرونا شاهد این هم افزایی بودیم، برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیز باید شاهد بسیج همگانی باشیم.

کاهش پرداختی از جیب مردم؛ یکی از اهداف نهایی

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است و باید با در نظر گرفتن مشوق هایی برای پزشکان و بیماران، نظام ارجاع را در تمام کشور گسترش دهیم.

عین اللهی با بیان این که با اجرای طرح «سلامت بخش» از اسفند سال گذشته در استان های خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر بیمارانی که از مسیر نظام ارجاع مراجعه کنند رایگان بستری می شوند، بیان داشت: با اتخاذ تدابیری می توان همین اقدام را در مناطق محروم دیگر کشور نیز اجرایی کرد.

وی «سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده» را یک برنامه ملی اعلام کرد و گفت: باید نسبت به وضع موجود تحول ایجاد کنیم. این سامانه شروع یک فعالیت بزرگ است که قاعدتاً در طول زمان باید اقدامات تکمیلی نسبت به آن انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: