اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - 08 March 2023
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکیدکرد:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه مهدی کلینیک، نماد تمدنی نظام سلامت است ، گفت: از شروع کار دولت سیزدهم تا به امروز، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به خصوص در مناطق کم برخوردار راه اندازی شده است.
مهدی کلینیک، نماد تمدنی نظام سلامتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در افتتاح مهدی کلینیک، کلان بیمارستان هوشمند نطام سلامت، افزود: در ۲ سال اخیر ۱۰۲ مرکز درمان، ۱۶ طرح اورژانس، ۱۶ کلینیک ویژه عمدتا در مناطق محروم احداث و افتتاح شده است.

وی اظهارداشت: از شروع کار دولت سیزدهم تا شهریور ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۴۱۵ تخت بیمارستانی و تا شهریور ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۷۴ تخت بیمارستانی راه اندازی شد که تا به امروز این رقم ها به ۱۵ هزار تخت افزایش یافت.

عین اللهی تصریح کرد: یکی دیگر از افتخارات، افزایش ۲ برابری بخش های آی سی یو اطفال است که ۵۵۶ مورد تا مرداد ۱۴۰۰ بوده که ارتقا یافته است، همچنین تعداد دستگاه‌های دیالیز نیز از ۳۷۰ مورد به ۶۷۴ مورد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی اظهار داشت: تعداد تجهیزات پزشکی نیز از ۹۱ مورد به ۱۸۱ مورد افزایش یافته و توزیع شده که کار کم سابقه ای است ، ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک و ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص نیز به خصوص با اولویت مناطق محروم توزیع شده و برای ماندگاری آنها سقف کارانه را برداشتیم.

به گفته وی، راه اندازی ۱۰۴ مرکز ناباروری، ۵۳ مرکز دندانپزشکی دولتی نیز از افتخارات دولت سیزدهم است که قرار است مراکز دندانپزشکی دولتی نیز افزایش یابد.

 مهدی کلینیک، نماد تمدنی نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی افزود: مهدی کلینیک به عنوان کلان بیمارستان هوشمند بوده که پروژه احداث آن از سال ۱۳۹۰ شروع شده و در دولت سیزدهم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۰ درصد تجهیزات پزشکی آن خریداری شده بود.

عین اللهی تصریح کرد: این مرکز به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی سرآمد منطقه بود و هزار تختخوابی است و با ۱۰۰ تخت اورژانس، ۴۲ اتاق عمل ، فعالیت ۳۸۰ استاد دانشگاه در رشته های مختلف، انجام پیوندهای کلیه کبد و غیره و سایر اقدامات درمانی در منطقه بی نظیر است.

وی تاکید کرد: پرونده الکترونیک، کاهش هزینه بهره وری، طرف قرارداد با انواع بیمه ها از طرف مزیت های این کلان بیمارستان بوده و از آن به عنوان برج میلاد حوزه سلامت یاد می‌کنم و در واقع نماد تمدنی نظام سلامت است.

وی اظهارداشت: این کلان بیمارستان یاریگر بیماران از سراسر کشور است و از وزرای بهداشت سابق، اعضای هیات علمی ، طراحان و سایر عوامل ساخت این مرکز درمانی و آموزشی تشکر می کنم .
نام:
ایمیل:
* نظر: