اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 04 March 2023
رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:
رئیس سازمان اورژانس کشور از آغاز طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سالجاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری سازمان‌های ذیربط، ۲۰ درصد از حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.
آماده‌باش اورژانس برای چهارشنبه پایان سالبه گزارش عصرپرس، جعفر میعادفر روز شنبه در نشست روسای مراکز پیش بیمارستانی اورژانس که در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: ۲۶ هزار نیروی اورژانس در طرح امداد نوروزی، آماده باش بوده و حدود یکهزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی هستند.

میعادفر اظهارداشت: در نوروز ۱۴۰۲، ماه رمضان را در پیش داریم و پیش‌بینی می‌شود از ۲۴ اسفند سال‌جاری تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ حجم زیادی از مسافرت‌ها را داشته باشیم، به همین دلیل امداد نوروزی و نظارت بیشتر برای کاهش حوادث ترافیکی از هفته پایانی اسفند آغاز می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حجم مسافرت در ۲ بخش از ۲۴ اسفند سال جاری تا چهارم فروردین و از چهارم تا ۱۳ فروردین پیش بینی شده است و ممکن است ترددها ۱۰ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد.

میعادفر ادامه داد: در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها حوادث بیشتری رخ می‌دهد، به همین دلیل ایستگاه سلامت با همکاری پلیس و هلال احمر در این ورودی‌ها مستقر می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال امداد نوروزی بسیار جدی است و باید با تلاش و نظارت بیشتر ۲۰ درصد از حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.

یک فوتی و هشت مجروح در آستانه چهارشنبه پایان سال

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم و با توجه به اینکه قاچاقچیان در حال توزیع حجم زیادی از مواد محترقه هستند، اورژانس در حالت آماده‌باش است و مراقبت‌ها باید تشدید شود.

میعادفر گفت: تاکنون یک فوتی و هشت قطع عضو ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال داشتیم بنابراین مراقبت‌ها باید بیشتر شود.

وی به موضوع بودجه اورژانس اشاره کرد و گفت: هفت هزار میلیارد تومان بودجه اورژانس برای سال آینده پیش بینی شده است و باید بتوانیم اعتباری بگیریم تا هزینه‌های جانبی و حقوق همکاران را پرداخت کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: