اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 14 February 2023
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه خبرهای خوشی که از کمیسیون تلفیق می‌رسد، این است که بودجه پیشنهادی دارویار مصوب می شود، گفت: پیشنهاد ما ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود که اعلام کردند در این محدوده برنامه‌ریزی می‌کنند.
خبرهای خوش کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه دارویاربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سید حیدر محمدی در حاشیه چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فراورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص کمبود دارو بیماران خاص، گفت: بخش عمده کمبودهای دارویی برای بیماران خاص نبوده است؛ زیرا مصرف‌شان زیاد نیست، عمده کمبود در اقلام عمومی بود که بعد از کرونا مصرف‌شان زیاد شد و مربوط به داروهای مانند آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی، مسکن ‌و... بود که مرتفع شد.

۱۰۰ قلم کمبود دارویی برای زیر یک ماه داریم

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با تسریع  درتولید ، واردات و افزایش شیفت‌های کارخانجات داروسازی، کمبودهای زیر یک ماه دارو رفع شده است.، گفت: حدود ۱۰۰ قلم کمبود دارویی برای زیر یک ماه داریم که عمدتا مشکل نقدینگی دارند. قول دادند که مشکل نقدینگی رفع شود و موجودی سایر اقلام نیز بالای یک ماه است.

محمدی افزود: بیشترین موجودی ما درباره اقلام بالای شش ماه است که بیش از ۶۰ درصدهستند که امیدواریم موجودی اقلام زیر یک ماه را هم به محدوده سه ماه برسانیم تا امنیت در بازار دارویی ایجاد شود.

صنعت داروسازی کشور در انتظار تسهیلات بانکی 

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه با تاکید براینکه تسهیلات بانکی به صنعت داروسازی کشور هنوز آنطور که مورد انتظار است، داده نشده است، اظهار داشت: اکثر تسهیلاتی که پرداخت می‌شود، عمدتا تمدید تسهیلات قبلی است. انتظارمان این است که علی‌رغم مشکلات شبکه بانکی، حوزه دارو و تجهیزات را خاص ببینند. هنوز تقاضایی که برای تخصیص ۱۵ هزار میلیارد داشتیم، انجام نشده است. البته امیدواریم در بهمن ماه قول های که داده شده عملی شود.

خبرهای خوش کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه دارویار

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه خبرهای خوشی که از کمیسیون تلفیق می‌رسد، این است که ان‌شاءالله بودجه پیشنهادی دارویار مصوب می شود، گفت: پیشنهاد ما ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود که اعلام کردند در این محدوده برنامه‌ریزی می‌کنند.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: