اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - 29 January 2023
وزیر آموزش و پرورش خبرداد :
وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه «برپا» برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی سامانه «برپا» برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزانبه گزارش عصرپرس، یوسف نوری روز یکشنبه در آیین افتتاحیه سامانه «برپا» (برنامه پشتیبان آموزشی) در وزارت آموزش و پرورش با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان زلزله خوی گفت: انقلاب اسلامی نهضتی بود که بسیاری از معادلات جهانی را بر هم زد. حضرت امام خمینی(ره) و یاران با وفایش بنایی را نهادند که از هر لحاظ مستحکم است و این بنا به مراحلی از پیشرفت رسیده است که دشمنان ما را ناراحت کرده، لذا سعی می‌کنند به ریشه‌های این انقلاب که جوانان و زنان هستند، آسیب بزنند.

وی اظهارداشت: سامانه «برپا» بر اساس دانش روز طراحی شده و در آن از آخرین فناوری‌های در حوزه فنی و مدل کسب و کار استفاده شده است.

وی ادامه داد: در این سامانه تلاش شده است تا از ظرفیت جوانان، اولیا، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، پژوهشگاه‌های علوم پایه استفاده مناسب شود و این کار خیر را نشر و افزایش دهند.

نوری یادآور شد: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس از ظرفیت معلمان جهادی استفاده می‌کرد و گروه‌های جهادی در گذشته هم در جبهه رد رزم بودند و هم پشت جبهه، مدرسه می‌ساختند. سپس به مرور زمان جهاد سازندگی و شورای جهادسازندگی ایجاد شد و در بند سوم بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت مردمی در امور سیاسی و اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی و اقدامات جهادی از برکات جمهوری اسلامی است. باید این بعد را تقویت کرده و به مواردی چون امور تربیتی که حذف شده توجه کرده و آنها را برگردانیم.

وی اضافه کرد: وجود پنج هزار معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید؛ موضوع مهمی است که باید قدر بدانیم و الگوها را برای خود داشته باشیم زیرا نهایت و غایت هر انسانی این است که هرآنچه را یاد گرفته در جامعه نشر دهد و زکات علم انتشار آن است و تحصیل علم واجب و فریضه‌ای بی‌محدودیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین می‌سازند، به ظرفیت فراهم شده در سامانه «برپا» برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، اشاره کرد.

نوری تاکید کرد: دانش آموزان، آموزنده دانش هستند و باید مسیر خود را پیدا کنند و هر دانش آموز باید یک مهارت را بیاموزد و این موضوع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

سامانه «برپا» شروعی برای به حداقل رسیدن افت آموزشی

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس درباره سامانه «برپا» گفت: یکی از اتفاقات برای توسعه گستره کار جهادی، سامانه برپا است که بسیاری از معلمان در آن حضور می‌یابند.

حمیدرضا خان‌محمدی اظهارداشت: در این سامانه، ظرفیت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود تا دانش آموزانی که به هر دلیل مشکلات آموزشی دارند از آن بهره‌مند شوند و امیدواریم که زیرساخت‌های آن هم ایجاد شود.

وی افزود: امیدواریم این سامانه با دقت نظر به سرعت آماده باشد، این یک کار مشترکی است و همه ظرفیت مشخص شده است و امیدواریم شروعی برای به حداقل رسیدن افت آموزشی باشد.

۱۵۰ هزار نفر افراد بازمانده از تحصیل به کلاس درس بازگشته‌اند

علی آقامحمدی در این مراسم گفت: ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور داریم که مشکلات مختلفی دارند و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این محلات ساکن‌اند. این جمعیت، جمعیت کمی نیست و در پی کاهش مشکلات آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۱ جلسه هفتگی در رابطه با کاهش مشکلات محلات کم‌برخوردار کشور تشکیل شده، گفت: به جمع بندی رسیدیم تا افراد را به دو گروه سنی بالای ۳۰ سال و کمتر از ۳۰ سال تقسیم‌بندی کنیم که تحول و تغییر وضعیت زیر ۳۰ ساله‌ها برای ما مهم بود. یک مرتبه آقای عبدالملکی وزیر سابق کار گفته بود هر ثانیه ۱۰ تومان ارزش دارد و این ارزش باید به ثانیه‌ای ۶۰۰ هزار تومان برسد. راهکار آن‌ هم آموزش است. تفکر اسلامی می‌گوید همه انسان ها جانشین خداوند هستند و باید جایگاه خوبی داشته باشند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه در این طرح دانش آموزان به چند گروه تقسیم شده‌اند، بیان کرد: یک گروه بازماندگان از تحصیل‌اند. ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل شش تا ۱۷ ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده اند که تا کنون ۱۵۰ هزار نفر از این آمار کاسته شده است. گروه دوم بچه‌هایی هستند که تحصیل می‌کنند و وضع خوبی دارند اما امکانات تحصیلی برابر چون امکانات کنکوری در اختیار ندارند. در آینده نزدیک براساس یک برنامه‌ریزی کلاس‌های کنکور البرز به صورت آنلاین برای تمام این دانش آموزان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها ورود بچه‌های محلات کم برخوردار ۱۳ سال به دوره‌های آموزش کسب و کار در دانشگاه شریف است، گفت: گروه چهارم بچه هایی هستند که در یک تا چند درس مشکل تحصیلی دارند. تصمیم داشتیم کسی که درس را می‌داند، پشتیبان شخص دیگر شود و هرکسی زمان دارد و می‌تواند وقتی را اعلام تا در سامانه ثبت کند و آماده تدریس است.

آقا محمدی در پایان ابراز کرد: در این سامانه معلم‌ها نیز دانش آموزان را شناسایی می‌کنند و ارتباطی برقرار می‌شود تا پشتیبان همراهی کند. ان‌شالله در آینده برنامه‌های دیگری به آن افزوده می‌شود.

به گزارش عصرپرس، مراسم رونمایی از سامانه برپا (برنامه پشتیبان آموزشی) با حضور وزیر آموزش و پرورش، علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار و حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صبح امروز ۹ بهمن ۱۴۰۱در محل سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: