اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 03 January 2023
شورای عالی انقلاب فرهنگی:
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای تصریح کرد: اینک کشور نیازمند حکمت سلیمانی و نگاهی است که سردار حکمت و عقلانیت همراه با عشق ورزی به خدا، ولی خدا و مردم، بنیان گذاشت.
شورای عالی انقلاب فرهنگی: اینک کشور نیازمند حکمت سلیمانی استبه گزارش عصرپرس، در بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب ۲۳)

در این بیانیه تصریح شده است:‌ ۱۳ دی ماه یادآور شهادت غم بار و شکوه امیدبخش و وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است. در این روز خبیث‌ترین انسان‌های عالم سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ملی‌ترین و امتی‌ترین فرد را به شهادت رساندند.

«امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی‌شک، شهادت پایان او نیست و با رفتن او به حول و قوّه الهی مکتب او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد. رهبر حکیم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی تأکید دارند و شهید سلیمانی در این سه حوزه الگوست. سربازی او در کنار فرماندهی‌اش، مدلی از حکمرانی را تعلیم داد. مدل حکمرانی شبکه‌ای؛ نه حکمرانی هرمی که در اتاق فرماندهی بنشیند و سلسله‌وار دستور دهد و یا اینکه در میدان باشد بدون استراتژی و تنظیم گری. مدل حکمرانی شبکه‌ای سیدالشهدای مقاومت، با برخورداری از روح توحید نظری و تقوای عملی، توانست اختاپوس‌های داعشی را نابود کند و آمریکای جنایتکار را به زانو بنشاند.»

شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه افزود: سردار سلیمانی اکنون برای مردم مظلوم در اقصی نقاط جهان امتدادی وسیع‌تر و ژرف‌تر دارد و روحیه اعتماد به نفس و رشادت و حماسه را بر تن زخمی مظلومان جهان تزریق می‌کند و یک جهان را منتقم خود کرده است.

«سالگرد شهادت این سردار غیور اسلام فرصتی است تا مکتب سلیمانی از مناظر مختلف مورد بازخوانی قرار گیرد. پایبندی و وفاداری حاج قاسم عزیز با امامین و آرمان‌های اسلام و انقلاب، نوع دوستی و فضائل اخلاقی، مدیریتی و مشی و منش او در مواجهه با آزمون‌های سخت و فتنه‌ها را باید درک کرد، تبیین نمود و ماندگار ساخت و آنها را سرلوحه زندگی قرارداد تا بتوانیم ادامه دهنده راه او در دفاع از قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سرافرازی ایران عزیز باشیم.»

شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینک، کشور نیازمند حکمت سلیمانی و نگاهی است که سردار حکمت و عقلانیت همراه با عشق ورزی به خدا، ولی خدا و مردم بنایش را گذاشت؛ نگاهی خاص به زندگی و جهان و هستی، رهبری، نسل جنگ، نسل مقاومت، شهدا و فلسفه زندگی. سردار سلیمانی نماد مقاومت در عصر حاضر است که فرهنگ مقاومت را از حضرت سیدالشهداء و یاران صدیق او الهام گرفته بود.

در پایان این بیانیه آمده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ادای احترام به سرباز ولایت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فداکار و شجاع سپاه قدس و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا و همرزمان ایشان، که پس از عمری مجاهدت به شهادت رسیدند، بار دیگر در گام دوم انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی عهد و پیمان می‌بندد که در این مسیر تا آخرین قطره خون برای مبارزه با مستکبران عالم مسیر مقاومت و جهاد را ادامه دهد و با سرعت بیشتر در عرصه‌های فرهنگی و علمی برای سربلندی ایران عزیز تلاش کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: