اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 03 June 2017
ساعت حوالی 45 دقیقه بامداد روز شنبه 13 خردادماه و به دنبال صدای انفجار مهیب، یک فروشگاه بزرگ در بلوار نصر شیراز در آتش سوخت.
37 مجروح در انفجار یک فروشگاه در شیراز
سرویس اجتماعی عصرپرس: شدت انفجار به حدی بود که صدای انفجار در بیشتر مناطق شرقی و مرکزی شهر شیراز شنیده شد و دیوارهای این فروشگاه در اثر انفجار فروریخت. 

به گزارش  ایرنا، زبانه های آتش و دود از فاصله 2 کیلومتری محل حادثه دیده می شد و در همین حال، خودروهای امدادی با حضور در محل حادثه به خاموش کردن آتش پرداختند. 

یکی از ساکنان ساختمان 'فرهاد' در بلوار نصر شیراز که انفجار در طبقه همکف آن و در فروشگاه هایپرمارکت روی داد، گفت: پس از انفجار مهیب نخست، صدای انفجارهای خفیف تر نیز در محل حادثه شنیده شد. 

محمدرضا عالی منش رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس فارس گفت: 10دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به مجروحان اعزام شده اند و تا لحظه انتشار خبر 17 مصدوم به بیمارستان های شهید فقیهی و شهید رجایی اعزام شدند. 

وی با بیان این که حال هیچ یک از مصدومان حادثه وخیم اعلام نشده است، افزود: 20 تن نیز در محل حادثه درمان شدند. 

رئیس اورژانس فارس اظهار کرد: هم اینک ساختمان به طور کامل تخلیه شده و به نظر می رسد تعداد مجروحان افزایش نداشته باشد.

شدت انفجار ساختمان در بولوار نصر شیراز به حدی بود که دیوارهای این فروشگاه بزرگ فروریخت و موج انفجار به مغازه ها و منازل نزدیک خسارت وارده کرده است.

در مجاورت محل انفجار، یک زمین خالی از سکنه است و این وضعیت، میزان خسارت حادثه را کاهش داد. 

واحدهای تجاری و مسکونی مجاور ساختمان حادثه دیده در بلوار نصر شیراز نیز در اثر موج انفجار دچار خسارت شدند و برق مناطق همجوار از ابتدای حادثه تا لحظه انتشار خبر قطع شده است. 

حوالی ساعت یک و سی دقیقه بامداد، تلاش امدادگران برای خاموش کردن کامل آتش و ایمن سازی محل حادثه پایان یافت. 
علت این حادثه در دست بررسی است. 
برچسب ها
شیراز ، حوادث ، آتش سوزی
نام:
ایمیل:
* نظر: