اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 14 December 2022
رئیس سازمان امداد و نجات:
مهدی ولی پور با اشاره به آغاز طرح زمستانه از امروز، گفت: ۶۰ درصد ماموریت‌های سازمان امداد و نجات در کشور مربوط به حوادث جاده‌ای است‌.
۶۰ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات مربوط به حوادث جاده‌ای استبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مهدی ولی‌پور در حاشیه آغاز طرح زمستانه گفت: در سال گذشته حدود ۳۰ هزار عملیات امدادی در سازمان امداد و نجات انجام شد که بیش از ۷۰ هزار عملیات آن، مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای است که ۶۰ درصد از حوادث را شامل می‌شود.

وی با اشاره به حضور هشت دستگاه متولی در طرح زمستانه ادامه داد: در زمستان سال گذشته، ۹۵۰۵ عملیات جاده‌ای در طرح زمستانه انجام شد. 

ولی‌پور به افزایش ۲۹ درصدی عملیات جاده‌ای در طرح زمستانه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن اشاره کرد و از اهمیت توجه کیفی و کمی‌ برای ارتقای سطح ارائه خدمت در این طرح گفت.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امسال هم مانند سال گذشته سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به صورت شبانه روزی و تا بیستم اسفندماه در کنار هفت ارگان دیگر در میدان امدادرسانی مشغول خواهد بود.

وی عنوان کرد که امسال، ۱۵۳۳ پایگاه امدادی ثابت و موقت و مرکز کنترل با حضور۱۳ هزار امدادگر و تیم واکنش سریع در این طرح حاضر خواهند بود. بیش از ۱۵۰۰ خودروی امدادی و ۱۹ بالگرد نیز در این طرح حضور دارند.

 به گفته ولی‌پور، سازمان امداد و نجات به کمک معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر به منظور افزایش سطح آگاهی شهروندان همکاری می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: