اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 15 November 2022
عاملی:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه فرهنگی نیازمند باز طراحی‌های جدیدی است که ناظر بر جنگ شناختی و جنگ نرم دشمن باشد. هوشیاری و آگاهی مردم عامل اصلی بازدارندگی در حوزه جنگ شناختی است.
هوشیاری مردم عامل اصلی بازدارندگی در حوزه جنگ شناختی استبه گزارش عصرپرس از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای مدیران دبیرخانه این شورا، روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران دبیرخانه برگزار شد.

عاملی درباره راهپیمایی باشکوه مردم انقلابی در ۱۳ آبان اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر تمام جبهه کفر از جمله کشورهای استعمارگر و گروهک‌های ضدانقلاب در برابر تمامیت اسلام و جمهوری اسلامی صف آرایی کردند که حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال خط بطلانی بر برنامه ها و نقشه های آنان بود. آمریکایی ها، انگلیسی ها، فرانسوی ها، آلمانی ها، منافقین، سلطنت طلبان، کومله و دیگر پیوستار آنان، همگی وارد میدان شدند و تمام تلاش شان را کردند.

وی ادامه داد: مستنداتی وجود دارد که اعضای این جبهه از چندماه قبل درحال تدارک برای شکل‌گیری این شبکه اغتشاش در ایران بودند. حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان در نقاط مختلف ارزش و عظمت انقلاب اسلامی را نشان داد.

عاملی افزود : امروز ما نیازمند جهاد تبیین نسبت به جنگ چندجانبه فرهنگی و شناختی علیه جمهوری اسلامی هستیم. باید کاری کنیم مردم شریف و نسل جوان ما، با ابزارها، تکنیک‌ها و مولفه های این جنگ نرم را خوب بشناسند و اگر چنین شود در مقابل حملات دشمن آسیب پذیر نخواهند بود. در جنگ نظامی قدرت بازدارندگی پیدا کردیم.در جنگ اقتصادی نیز توان اقتصادی جمهوری اسلامی بالا رفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در دوره کرونا در اروپا و آمریکا شاهد بحران غارت شدن فروشگاه‌ها و کمبود اجناس بودیم که در مقابل با سیاستگذاری درست و هوشیاری رهبر حکیم انقلاب در حمایت از تولید کالاهای راهبردی چنین اتفاقی در ایران رخ نداد. اما در حوزه فرهنگی نیازمند باز طراحی‌های جدیدی هستیم که ناظر بر جنگ شناختی و جنگ نرم دشمن باشد. هوشیاری و آگاهی مردم عامل اصلی بازدارندگی در حوزه جنگ شناختی است.

عاملی با تاکید بر پیچیدگی کار فرهنگی در شرایط کنونی گفت: امروزه منابع اثرگذاری فرهنگ، فرامحلی و جهانی شده است. فضای مجازی، تلویزیون های ماهواره‌ای، تولیدات مربوط به سبک زندگی، بازی‌ها، موسیقی، سینما و تئاتر عوامل بیرونی و اثرگذار بزرگی پیدا کرده که کار فرهنگی را پیچیده می‌کند.   

آموزش و پرورش قدرتمند عمل کند 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه آموزش و پرورش را داری اثرگذاری ملی دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش ۱۵ میلیون دانش آموز دارد. در کنار آن هفت میلیون نفر گروه سنی آغاز تولد تا ۶ سالگی را داریم. امروز تربیت ۲۲ میلیون نفر موضوع کار آموزش و پرورش است که اگر خانواده های این جمعیت را نیز در نظر بگیریم می‌توان گفت که تقریبا کل جمعیت ایران در تعامل با آموزش و پرورش هستند. پس لازم است ظرفیت‌های آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده و این دستگاه قدرتمند عمل کند. امروزه اگر می‌خواهیم کاری در حوزه فرهنگ انجام دهیم باید به حوزه آموزش و پرورش توجه کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت کار شبانه روزی در حوزه آموزش و پرورش افزود: باید در این حوزه با تمام توان عمل کرد و در این مورد نباید کار را ناقص انجام داد. یکی دیگر از حوزه‌های مهمی که در فرهنگ ملی تاثیرگذار است، حوزه قرآن کریم است. در این حوزه کارهای ارزشمند زیادی انجام شده، اما همچنان نیازمند تلاش بیشتر در این حوزه هستیم؛ چرا که سرمایه ایمان در افزایش امید به زندگی و امید به آینده نقش بسزایی دارد و به نوعی زندگی سالم و صالح در پیوند با سرمایه ‌ایمان شکل می‌گیرد. مقام معظم رهبری در این حوزه مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن را داشتند، به این علت که حفظ قرآن اصلاح رفتار و تربیت الهی فرد را به دنبال دارد .
نام:
ایمیل:
* نظر: