اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 29 May 2017
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی از پیشتازی ایران در تولید داروهای بیوتکنولوژی در سطح منطقه خبر داد و گفت: از 146 داروی زیست فناوری موجود در بازار جهانی، 20 دارو در بازار ایران موجود است.

ایران پیشتاز تولید داروهای زیست‌فناوری در منطقه است

به گزارش عصرپرس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص وضعیت ایران در منطقه در زمینه تولید داروهای زیست فناوری، گفت: در حال حاضر تعداد داروهای زیست فناوری موجود در بازار جهانی 146 عدد است و از این تعداد، 20 دارو در بازار ایران موجود است.

وی افزود:از 20 داروی موجود در کشور، 4 دارو منوکلونال آنتی بادی و 16 داروی نوترکیب است.

قانعی ، همچنین ایران 61 دارو را در اولویت ملی خود دارد که ازاین تعداد 29 دارو در مراحل مختلف تولید (قبل از نهایی شدن) شرکت های دانش بنیان و در مراحل مختلف آزمایشگاهی، پایداری محصول، صنعتی، نیمه صنعتی ، مطالعاتی وتهیه پرونده دارویی است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که داروهای جدید تا سال 99- 98 وارد بازار شود بنابراین ایران تا 3 سال آینده با تولید 49 دارو از مجموع 146 دارو در آسیا رتبه سوم را خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: اسامی داروهای زیست فناوری اولویت دار ملی و لیست آن ها در سایت ستاد توسعه فناوری (biodc.isti.ir) برای اطلاع رسانی به همه محققین، اساتید و شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور قرار گرفته است که در آن 32 دارو دارای اولویت کشوری جهت انتخاب وجود دارد.

وی بیان کرد: محققین در صورت تمایل می توانند پروپوزال خود را برای کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری ارسال کنند تا در صورت تایید به صندوق زیست فناوری معرفی شده و از حمایت های مالی و نظارتی ستاد توسعه زیست فناوری بهره مند شوند

نام:
ایمیل:
* نظر: