اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 29 May 2017
توصیه تغذیه ای به ورزشکاران
مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي دانشگاه همدان، بر ضرورت نگاه جدی ورزشکاران به توصيه هاي تغذيه اي در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

ضرورت نگاه جدي ورزشكاران به تغذيه‌ در ماه مبارك رمضان

به گزارش عصرپرس از وزارت بهداشت و درمان (وبدا)، دكتر محمد كاظم زاده با اشاره به دغدغه ي ورزشكاران در خصوص  تغذيه ماه مبارك رمضان گفت: توصیه می شود ورزشكاران زمان آغاز تمرین و مسابقه هاي ورزشی را حداقل دو یا سه ساعت بعد از افطار انجام دهند.

وی افزود: آغاز تمرین و یا مسابقه ها در کمتر از رعایت زمان ياد شده باعث کاهش توان فیزیکی و ایجاد ناراحتی های گوارشی مختلف می شود.

 دكتر كاظم زاده، کم آبی و تشنگی را از مشکلات ورزشکاران بيان كرد و گفت: ورزشکاران باید فاصله افطار تا سحر از آب، آبمیوه و مایعات مناسب به مقدار کافی استفاده کنند.

وي اظهار کرد: استفاده از میوه ها نیز می تواند تا حدودی آب مورد نیاز بدن را تامین کند، به اين منظور توصیه می شود از انجام تمرین هاي ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار و بلا فاصله بعد از افطار پرهیز کنند.

مدير نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي به محدوديت استفاده از نمک زیاد، غذاهای سرخ شده، شیرینی ها با شکر زیاد در تغذیه ورزشکاران اشاره كرد و افزود: ورزشكاران بايدازمصرف اين نوع مواد غذايي به شدت پرهيز و میوه های خشک شده، مغز ها، دانه ها، خرما و کشمش را جايگزين كنند.

وي با تاكيد بر مصرف 4 گروه اصلی نان، غلات، میوه و سبزی، گوشت و لبنیات در وعده هاي سحر افطار و شام تصريح كرد: غذا های پر پروتئین باعث از دست دادن آب بیشتری در هنگام روزه داری می شود و باید پروتئینها به اندازه نیاز مصرف شود.

دكتر كاظم زاده افزود: استفاده از نان های سبوس دار و کامل، برنج، عدس یا لوبیا پلو در وعده سحری در جلوگیری از کاهش گرسنگی و افت قند خون موثر است

نام:
ایمیل:
* نظر: