اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 18 September 2022
محمدبیگی:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حضور زائران ایرانی و غیر ایرانی در مواکب ایرانیان در اربعین حسینی برای دریافت خدمات درمانی و سلامت از افتخارات کشور ما در حوزه پزشکی است.
خدمات رسانی امدادگران ایرانی به زائران اربعین از افتخارات حوزه سلامت کشور استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت، فاطمه محمد بیگی در مورد خدمات رسانی پزشکان و امدادگران ایرانی در مواکب به زائران اربعین گفت: از سال ۱۳۹۵ گروهی از پزشکان و امدادگران ایرانی با استقرار در مسیر پیاده روی زوار اربعین حسینی نسبت به درمان بیماران اقدام کرده‌اند، امسال هم همچون سال‌های گذشته شاهد چنین خدمات رسانی از طرف گروه امداد پزشکی ایران بودیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: جلسه‌ای با حضور کولیوند رئیس هلال احمر کشور و جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس در کربلای معلی برگزار شد. همچنین ۴ نفر از اعضای فراکسیون زنان مجلس با حضور فعال در راهپیمایی اربعین حسینی به تحلیل این سفر معنوی پرداخته و نقاط ضعف و قوت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان مجلس و رییس هلال احمر کشور گزارشی را از بازدیدها و عملکرد خود به صحن علنی مجلس ارائه کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های مشترک ایران و عراق استفاده بهینه داشته و در زمینه سلامت، برپایی مواکب و افزایش ارائه خدمات به زائران اربعین را داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در بودجه سال آینده در مورد سفر اربعین و خدمات رسانی به زائران به ویژه در موضوع سلامت و بیمه آنها چاره اندیشی‌های جدیدی داشته باشیم، امسال هم همچون سال گذشته اقداماتی نظیر سطح پوشش خدمات بیمه‌ای در نظر گرفته شد و طبق اطلاعات بدست آمده سطح پوشش خدمات بیمه‌ای و افزایش خدمات دارویی نسبت به سال‌های گذشته با رشد ۳ برابری روبرو بوده است، افزایش بیش از ۲۵ ایستگاه و پایگاه اورژانس در کشور عراق، حضور ۵۰ آمبولانس و ۶  اتوبوس، آمبولانس و بیمارستان صحرایی از اقدامات افتخار برانگیز جمهوری اسلامی ایران است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حضور زائران ایرانی و غیر ایرانی در مواکب ایرانیان برای دریافت خدمات درمانی و سلامت از افتخارات کشور ما در حوزه پزشکی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: