اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - 13 September 2022
رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد:
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: درمانگاه‌های مستقر این جمعیت در کشور عراق، ۹۸۸ هزار و ۷۰۳ مورد خدمت درمانی در ۵ روز گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه داده‌اند.
ارائه یک میلیون خدمت درمانی تنها در ۵ روزبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر پیرحسین کولیوند در رابطه با این خبر گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه تا پایان روز گذشته ۲۱ شهریورماه، ۷۴۳ هزار و ۴۶ مورد ویزیت زائران بیمار از سوی پزشکان متخصص زنان، کودکان، قلب، ارتوپد، داخلی، اورژانس و پزشک عمومی مستقر در درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران در عراق انجام شده است.

کولیوند عنوان کرد: تنها در روز گذشته، ۲۶۵ هزار و ۴۷۸ مورد ویزیت زائران بیمار توسط پزشکان عمومی در ۳۹ مرکز درمانی هلال‌احمر ایران ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه، تعداد ویزیت تخصصی پزشکان در درمانگاه‌های هلال احمر را به تفکیک اعلام کرد و گفت: در روزهای گذشته، ۶۶۷ هزار و ۳۶۵ مورد ویزیت توسط پزشک عمومی، ۲۳ هزار و ۱۳۶ مورد ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۱۰ هزار و ۲۲۶ مورد ویزیت اورژانس، ۱۱ هزار و ۶۲۳ مورد ویزیت متخصص زنان، ۹ هزارو ۷۴۴ مورد ویزیت متخصص قلب و عروق، تعداد ١٠ هزار و ۹۵۴ مورد ویزیت توسط پزشک متخصص ارتوپد و ١٠ هزار و ۷ مورد ویزیت توسط سایر پزشکان انجام شده است.

 در مدت زمان یادشده، ٣٤ هزار و ٦٥٦ مورد خدمات تزریقات، تعداد ١٨٠ هزار و ٧٧٥ مورد سرم تراپی، تعداد ۹۶۴۳ مورد پانسمان و بانداژ و ۳۶۹۸ مورد گچ و آتل هم به زائران مراجعه کننده ارائه شده است. علاوه بر این، ۴۱۳۶ نفر از خدمات نوارقلب، ۶۵۸۹ نفر از خدمات تست قندخون، ۳۲۳۷ نفر بخیه، ۲۱۵۱ نفر  از خدمات اکسیژن تراپی استفاده کرده و ٧٦٣ نفر هم سونداژ شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان گفت: با توجه به شرایط نامناسب جوی و هوای بسیار گرم موجود در کشور عراق و همچنین عدم رعایت اصول مربوط به این آب و هوا تاکنون تعداد ١٧٦ هزار و ١٨٩ نفر با علائم شدید گرمازدگی و دهیدراتاسیون به درمانگاه های هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات درمانی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: