اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 27 August 2022
وزیر دادگستری گفت: دولت دنبال قیمت گذاری دستوری نیست منتهی برای اینکه قیمت ها منصفانه باشد، لازم است قیمت تمام شده با یک سود عادلانه روی کالاها درج شود.
وزیر دادگستری: دولت دنبال قیمت گذاری دستوری نیستبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، امین حسین رحیمی شامگاه شنبه در آیین احیای واحد تولیدی غیر فعال «کیان گرم نان» با بیان اینکه دولت سیزدهم به معنای واقعی خود را حامی تولید می داند، افزود: کارگاه تولیدی بنگاه خیریه نیست که بخواهد کالاهایش را طوری در اختیار مصرف کننندگان قرار دهد که منجر به ضررش شود، اگر ضرر کند که نمی تواند تولید کند.

وی با بیان اینکه تولید حتما باید سود آور باشد، اظهار داشت: منتهی سود معقول و منطقی با رعایت انصاف باید مدنظر تولید کنندگان باشد.

رحیمی اظهار داشت: ما در ستاد تنظیم بازار کشور و در سازمان تعزیرات حکومتی که زیرمجموعه وزارت دادگستری است، در وهله اول طرفدار تولید هستیم منتهی به تولیدکنندگان می گوییم که سودشان را منصفانه حساب کنند که مصرف کنندگان هم بتوانند با قیمت مناسب محصولات را خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشور را به توسعه برسانیم باید قوی بشویم، قوی شدن شدن هم در گرو قوی شدن اقتصاد است و اقتصاد قوی نمی شود مگر اینکه رونق در تولید ایجاد شود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همدلی و همکاری خوبی در استان زنجان برای رفع موانع تولید حاکم است، افزود: تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی همه اش هم به علت مشکل سرمایه نیست، گاهی اوقات یک گیری در یکی از ادارات و یا دادگستری، کارخانه را به تعطیلی می کشاند.

رحیمی گفت: در این شرایط اگر کسی یک شغل ایجاد کند، ما به عنوان دولت خدمتگزار او هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کشور مناسب نیست، افزود: ما خادم سرمایه گذاری و تلاشگران ایجاد اشتغال هستیم.

براساس این گزارش، «کیان گرم نان» به عنوان یکی از بزرگ ترین واحدهای تولیدکنندگان نان صنعتی در شمال غرب کشور به مدت دو سال بود که به دلیل مشکلات بانکی و مالیاتی تعطیل بود و پیش از آن هم با ظرفیت زیر ۱۵ درصد فعالیت می کرد.

با ورود سرمایه گذار جدید و سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی و رفع مسائل و مشکلات، این واحد تولیدی فعالیت دوباره خود را از سرگرفته و در زمان حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم در آن مشغول کار شده اند./ ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: