اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - 29 July 2022
رییس جمعیت هلال احمر:
رییس جمعیت هلال احمر گفت: به علت مسدود بودن مسیر جاده‌ای در مناطق سیل زده فیروزکوه، اقلام امدادی از طریق قطار و بالگرد به این مناطق فرستاده می‌شود.
سیل جاده‌ها را مسدود کرده استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر پیرحسین کولیوند افزود: در منطقه امامزاده داوود (ع) هشت پیکر تحویل پزشکی قانونی شده است و عملیات جستجو و نجات برای پیدا کردن مفقودان، به رغم بارش شدید دیشب همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: جاری شدن سیل در روستاهای زرین دشت، آتشان، مزداران و خمده در شهرستان فیروزکوه موجب خسارات جدی در این مناطق شد که عملیات امداد و نجات و جستجو در این مناطق ادامه دارد.

کولیوند افزود: به رغم اینکه هنوز ارتباطات مسیر در فیروزکوه باز نشده است، اما اقدامات برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان در حال انجام است. همچنین با هماهنگی وزیر کشور و استاندار تهران، اقلام امدادی را از طریق قطار و بالگرد به مناطق سیل زده در فیروزکوه فرستادیم.

وی ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران و گیلان امروز مشمول هشدارهای هواشناسی هستند که ضرورت دارد برای پیشگیری از حوادث مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی به مردم توصیه می‌کنیم که از حضور در حریم رودخانه‌ها، بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی جدا خودداری کنند.

حضور عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ تهران در کمک رسانی به منطقه سیل‌زده امامزاده داوود (ع)

رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ تهران از حضور عوامل این منطقه در کمک‌رسانی به منطقه سیل‌زده امامزاده داوود (ع) خبر داد و تاکید کرد: تا پایان مناسب‌سازی این منطقه، امدادرسانی و حضور در منطقه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، از ساعات اولیه پس از وقوع حادثه سیل، نیروهای این منطقه به امدادرسانی به مردم سیل‌زده و تخلیه گل و لای و آثار باقی مانده از سیل مهیب پرداختند و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مکانیکی مختلف نیز جهت تخلیه آثار سیل به منطقه اعزام شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: