اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 28 July 2022
به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داوود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.
۸ مصدوم و دو کشته در سیل امامزاده داوود تهرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از  جمعیت هلال احمر استان تهران،ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داوود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ براساس آخرین آمار از عملکرد تیم‌های جست‌وجو و نجات و آنست( جست‌وجو با سگ‌های زنده یاب) تا این لحظه ۹ نفر مصدوم شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

همچنین مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر لحظاتی پیش از کشف ششمین پیکر جان‌باخته در این حادثه خبر داد. 

او گفت: لیستی از مفقودین تهیه شده که در حال حاضر ۱۴ نفر هستند و عملیات جست‌وجو آن‌ها همچنان ادامه دارد.

(۱۲:۳۰) ۵ فوتی و ۹ مصدوم در سیل امام‌زاده داوود

پیرحسین کولیوند در تشریح جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که با تلاش نجاتگران ۵۰۰ نفر از مردم را به مناطق امن منتقل کردیم، اضافه کرد: تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند. کولیوند ادامه داد: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.  

(10:03) 2فوتی و 8 مصدوم درسیل امامزاده داوود

شاهین فتحی دقایقی پیش اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته (چهارشنبه) در استان تهران بودیم.

او ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی گفت: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

او ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی تصریح کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه تحویل عوامل اورژانس شدند و متاسفانه دو نفر هم جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتش‌نشانی جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

براساس این گزارش، ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: