اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 17 July 2022
وزیر بهداشت با تاکید براینکه شهادت نوری است که دسیسه های دشمن را خنثی کرده بنابراین شهید گوهر گرانقدری است که باید قدر آن را دانست، گفت: نام شهدا باید در هر کوچه و برزن بیان شود و نام شهید و شهادت فراموش شدنی نیست.
شهادت نوری است که دسیسه های  دشمن را  خنثی کرده است
خبرنگار-پروین مرادی
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، بهرام عین‌الهی‌ وزیر‌بهداشت در اولین همایش ملی لاله‌های سپید با تبریک عید غدیرخم، گفت: تاریخ را ما می‌سازیم و چیزی جز عملکرد ما نیست و تجربه های خوب و بد به عملکرد ما بر می‌گردد.

عین الهی در ادامه افزود: در تاریخ کشور ما پدیده برجسته ایثار و شهادت در مواقع تاریخ تبلور دارد و زیر ساخت انقلاب ماست .

وزیر بهداشت با تاکید براینکه شهادت نوری است که دسیسه های  دشمن  را  خنثی کرده بنابراین شهید گوهر گرانقدری است که باید قدر آن را دانست، گفت: نام شهدا باید در هر کوچه و برزن بیان شود و نام شهید و شهادت فراموش شدنی نیست و الگوی امروزه همه ما به خصوص جوانان ما باشد و نام شهدای سلامت در پایگاه های سلامت عنوان شود.

وی افزود: برای ماندگاری یاد و خاطرات شهدای سلامت موسسه لاله های سپید رونمایی شده تا نسل جوان ما از مطالب استفاده کرده و راه آنها توسط جوانان ادامه باید .

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در بحران کرونا کشورهای ابرقدرت مردود شدند و مانند نازی ها عمل کردند، گفت: در این برهه از تاریخ ابر قدرت ها نه تنها  مردود شدند بلکه به مانند نازی ها. عملکرد و تحریم های دارویی را برای کشور ما اعمال کردند اما به لطف خداوند و تلاش همکاران ما در حال حاضر ۶ نوع واکسن در کشور تولید  و ۱۵۰ میلیون نفر واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه تا قبل از کرونا دست های بیگانه به دنبال عدم موفقیت جامعه سلامت و پزشکی ما بود اما در حال حاضر به لطف خداوند کرونا نشان داد جامعه سلامت همراه مردم است، گفت: ما شاهد ایثارگری این جامعه بودیم و تا کنون ۳۰۰ شهید مدافع سلامت داشته ایم ولی رسالت ما نشان دادن درخشش جامعه پزشکی است .

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به طرح دارو یار، گفت: در طرح دارویار جامعه پزشکی به عنوان کار جدید فداکاری خود را نشان داده و از چند ماه پیش برنامه ریزی شبانه روزی این طرح دقیق و کارامد در کشور را طراحی نموده اند. 

وی افزود: در این طرح نه تنها هیچ دارویی گران نشده، بلکه برخی داروها نیز ارزان‌تر شده است.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه راه مدافعین سلامت را در همه عرصه ها ادامه خواهیم داد ، گفت: شهدا  نکته برجسته در تاریخ ماست و مردم ولی نعمت های ما هستند ‌‌و باید حرکت ما خدمت به مردم با الگو مدافعین سلامت باشد و به جایی برسیم که بیمار فقط دردش درد بیماری باشد نه هزینه بیماری. 

در ادامه قاضی زاده هاشمی رییس سازمان  بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین همایش ملی لاله های سپید با بیان اینکه اعتبار این مجلس به خاطر حماسه سازی جمعی از مردم غیرتمند ماست که در طول تاریخ با جان فشانی خود  فداکارانه برای سلامت جامعه تلاش کردند، گفت: مدافعان سلامت به مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از هم وطنان جان  خود را فدا کردند.

قاضی زداه هاشمی با تاکید براینکه  مدافعان سلامت شهدای گمنام کشور هستند ، گفت: مدافعان سلامت قلب های بزرگی به عظمت یک ملت داشته اند و هدف ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت برای رسیدن به سعادت در کشور است .

به گزارش عصرپرس،در ادامه این همایش تفاهم‌نامه تاسیس موسسه فرهنگی روایت شهدای مدافع سلامت بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد . 

همایش ملی لاله های سپید با حضور وزیر بهداشت، برخی از مقامات عالی کشوری و لشکری و خانواده های شهدای مدافع سلامت به پاسداشت مجاهدت های کادر  سلامت در مبارزه با کرونا ، تجلیل از مقام‌شهدای سلامت و رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی لاله سپید برگزار گردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: