اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 13 June 2022
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عملکرد بسیار خوب وزارت بهداشت و دولت سیزدهم در مهار کرونا گفت: وزارت بهداشت و دولت سیزدهم عملکرد بسیار خوب، قابل قبول و مثبتی در مهار کرونا داشتند.
وزارت بهداشت عملکرد قابل قبول و مثبتی در مهار کرونا داشتندخبرنگار -پروین مرادی
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرپرس، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارعصرپرس با اشاره به اعلام خبر صفر شدن فوتی کرونا از سوی دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:
قبل از دولت سیزدهم بحثی وجود داشت که به ما واکسن نمی فروشند، یا امکان خرید واکسن نیست یا بهانه‌هایی برای عدم امکان پرداخت پول واکسن مطرح می شد. به همین دلیل متاسفانه سلامت مردم گروگان بعضی از بازی‌های سیاسی شده بود.

وی افزود: دولت سیزدهم نشان داد که این گونه نیست و می توان با دنیا تعاملات بسیار مثبت داشت و با سرعت اقدام به خرید واکسن کرد .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تزریق 150 میلیون دز واکسن به مردم، افزود: عملکرد دولت و وزارت بهداشت در این زمینه هم بسیار مثبت بود. چون تهیه واکسن یک مرحله است و عملیات تزریق واکسن در مرحله بعدی است که به نحو شایسته ای در زمان کوتاهی این تزریق انجام شد.

عنابستانی با بیان اینکه جهت گیری دولت گذشته تعطیل کردن کشور به خاطر جریان کرونا بود، افزود: اما دولت جدید بلافاصله بعد از تشکیل این مسیر را تغییر داد و تاکید شد که کشور به چرخه عادی خودش برگردد و به تعبیر مدیریت هوشمند کرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مدیریت هوشمند کرونا و واکسینه کردن مردم جواب داد و ما شاهد هستیم که هنوز بسیاری از کشورهای دنیا درگیری این قضیه هستند اما عملاً جمهوری اسلامی شرایط را طوری کرده که با جرأت می توان گفت که ما دیگر چیزی به نام همه گیری کرونا در کشور نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هر چند وزارت بهداشت نظر نهایی درباره کرونا را می دهد، گفت: اما با توجه به کاهش ابتلا و آمار فوتی در کشور ، به نظرم عملاً می شود.
دکتر عین اللهی وزیر بهداشت برای دومین بار روز جمعه 20 خرداد اعلام‌کرد که در 24 ساعت گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم .

نام:
ایمیل:
* نظر: