اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 03 May 2017
مدير كل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد
مدير كل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولين كنگره ي بين المللي اعتياد و رفتارهاي پرخطر گفت: طي ٢٣ سال گذشته، آمار مبتلايان به اختلال افسردگي در جهان به ميزان ٥٠ درصد افزايش يافته است.
هزينه ها یرحوزه ي سلامت نوعی سرمايه گذاري است

سرویس اجتماعی عصرپرس: دکتر احمد حاجبي با اشاره به آمار رو به افزايش و نگران كننده ي مبتلايان گفت: تا سال ١٩٩٠ تعداد ٤١٦ ميليون نفر و در سال ٢٠١٣ تعداد ٦١٥ ميليون نفر به اختلال افسردگي مبتلا شده اند .

وي اظهار داشت: به طور متوسط سهم بودجه ي اختصاصي به سلامت در كشورها و از جمله كشور ما سه درصد است اين در حالي است اختلالات افسردگي ١٦ درصد بار بيماريها را در كشور ما به خود اختصاص داده است.

به گزارش وبدا، مدير كل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در ادامه يادآور شد: هزينه كردن در حوزه ي سلامت، سرمايه گذاري است و سرمايه گذاري در حوزه ي سلامت روان، فاكتوري ارزشمند و منحصر بفرد در سلامت، توسعه و اقتصاد است.

دکتر حاجبي خاطر نشان كرد: سازمان بهداشت جهاني در سال ٢٠١٧ از افسردگي به عنوان يك بحران جهاني ياد كرده است و در حال حاضر ٣٥٠ ميليون نفر در جهان مبتلا به افسردگي هستند.

وي افزود: در برخي كشورها از هر ١٠ نفر مبتلا به اختلال افسردگي، تنها يك نفر درمان مناسب دريافت مي كند و در سال ٢٠٠٢، اختلال افسردگي، رتبه ي چهارم را در بار بيماريها داشته كه طبق پيش بيني سازمان جهاني بهداشت در سال ٢٠٣٠ رتبه ي دوم را به خود اختصاص مي دهد.

وي همچنين بر ضرورت انگ زدايي استفاده از داروي اختلال افسردگي تاكيد كرد و گفت: افزايش سواد سلامت روان مردم، راهگشاي پيشگيري از اختلال افسردگي است.
نام:
ایمیل:
* نظر: