اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - 08 April 2022
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: با توجه به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور، سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند.
گروه‌های سنی حساس به گرد و غبار از منزل خارج نشوند
به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما؛ عباس شاهسونی با اشاره به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق به ویژه در غرب کشور افزود: وقوع گرد و غبار در کشور از دیروز آغاز شد و امروز نیز در تهران شاهد آن هستیم.

وی تأکید کرد: در این مناطق افرادی که به بیماری‌های قلبی یا ریوی مبتلا هستند، سالمندان و کودکان باید سعی کنند از منزل خارج نشوند و فعالیت هایشان را به حداقل برسانند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایر افراد نیز باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری و سعی کنند از ماسک استفاده کنند.

شاهسونی افزود: ماسک‌هایی که به علت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شود می‌تواند به افراد کمک کند تا کمتر با گرد و غبار مواجه شوند و این گرد و غبار کمتر به سیستم تنفسی آنان وارد شود.

وی ادامه داد: در این شرایط افزایش شدید بیماری‌های قلبی یا ریوی را داریم که ممکن است منجر به مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان شود و همچنین افزایش شدید عوارض تنفسی را شاهد خواهیم بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم سعی کنند که بعد از افطار آب بیشتری بنوشند تا اگر گرد و غبار به ریه آن‌ها وارد شده است دفع شود و سعی کنند که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند تا سمومی که وارد بدنشان شده است دفع شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: