اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 16 March 2022
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات اورژانس در تعطیلات نوروزی، گفت: اورژانس در ایام نوروز آمادگی‌های لازم را دارد و در این راستا ۳۰۰۰ پایگاه جاده‌ای و شهری و ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
آمادگی ۳ هزار پایگاه جاده ای و شهری اورژانس در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری خدمات نوروزی اورژانس و آیین به کارگیری ۸۰ دستگاه موتورلانس جدید در اورژانس و رژه همزمان، با اشاره به تمهیدات اورژانس در تعطیلات نوروزی گفت: اورژانس در  ایام نوروز  آمادگی‌های لازم را  دارد.

وی در ادامه به آمادگی ۳۰۰۰ پایگاه جاده‌ای و شهری و ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: عمده حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که بر همین اساس، قرار شد فضاهایی فراهم شود تا مسافران، پس از استراحت وارد شهر شوند.

وی با اشاره به ۴۱۳ کمپ سلامت که در مبادی ورودی شهرها استقرار یافته است، ادامه داد: در این کمپ‌ها، خدمات اولیه پزشکی مانند گرفتن فشارخون ، تست قندو…، انجام می‌شود.

میعادفر گفت: هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون مسافران صورت گرفته  و در مراکز فروش بلیت نیز این خدمات پیش بینی شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۳۵۰ مرکز خدمات بهداشتی شبانه روزی فعال خواهد بود.
وی افزود: حدود ۵۰۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده خدمت رسانی به هموطنان است و حدود ۸۰ دستگاه موتورلانس آماده تحویل به کلانشهرها است.

میعادفر گفت: اخیراً یک نشست با مدیران فوریت‌های پزشکی داشتیم که آمادگی‌های لازم برای ایام پیش رو انجام شد.

وی افزود: در همین راستا، تیم‌های نظارتی فعال خواهند بود که بر روند خدمات رسانی نیروهای فوریت‌های پزشکی نظارت کنند.

میعادفر گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری، مأموریت‌های حوادث ترافیکی ۱۶.۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص امداد رسانی نیروهای فوریت‌های پزشکی در جاده‌های فرعی کشور، افزود: تقریباً ۲۰۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی داریم که حضور اورژانس در این نقاط امکان پذیر نیست.
میعادفر تاکید کرد: عمده امداد رسانی‌های اورژانس به شکل اورژانس هوایی است.

وی در ادامه  در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص خدمات رسانی نیروهای فوریت‌های پزشکی و خستگی پرسنل اورژانس ، گفت: ۱۹ نفر از همکاران ما در مأموریت‌های کرونایی جان خود را از دست دادند و هنوز برای شهید تلقی شدن آنها درگیر هستیم.

وی افزود: خستگی نیرو های اورژانس در ایام کرونا آنها را با مشکلات زیادی مواجه کرد و در این ایام  از تعداد ۲۴ هزار نفر نیروی اورژانس ۱۵ هزار نفر در ماموریت ها کرونا گرفته اند. 



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: