اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 15 March 2022
سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه فوتی های چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته در حال افزایش است، گفت: چهارشنبه آخر سال امسال شرایط متفاوت شده و علی رغم اینکه فکر می کردیم با شرایط کرونا مردم بیشتر رعایت کنند اما متاسفانه شاهد فوت ۸ نفر ، ۲۸۳نفر مصدوم ، ۳۵ نفر قطع عضو و ۲۸ نفر بستری هستم .
افزایش فوتی های چهارشنبه آخر سال در کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگوی اختصاصی با عصرپرس درخصوص چهارشنبه آخر سال،  گفت: چهار شنبه آخر سال امسال شرایط متفاوت شده و علی رغم اینکه فکر می کردیم با شرایط کرونا مردم بیشتر رعایت کنند اما متاسفانه شاهد فوت ۸ نفر ، ۲۸۳نفر مصدوم ، ۳۵ نفر قطع عضو  و ۲۸ نفر بستری هستم .

وی با اشاره به اینکه فوتی های چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته در حال افزایش است، گفت: نکته مهمی که خانواده ها بایدبدانند این است که بحث کووید جدی است یعنی اگر برای جراحت های ساده به بیمارستان مراجعه کنند احتمال اینکه دچار کرونا شوندهست و نکته بعدی اینکه در حوزه درمان  هم اورژانس و هم بیمارستان تحت  فشار  بیماری کرونا هستند و با اتفاقات و حوادثی  که دراین روزها می افتاد حجم کار این عزیزان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: درخواست ما از نیروی انتظامی برخورد جدی با استفاده کنندگان و فروشندگان مواد محترقه است، البته پدرو مادرها باید نیز با کنترل فرزندان خود از آسیب های جدی آینده جلوگیری کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور  با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ درصد افراد آسیب دیده در حوادث آخر سال عابر پیاده بوده اند،گفت: توصیه ای که مردم داریم این است که در روز چهارشنبه آخر سال افراد از معابر اصلی عبور کنند و در صورت آسیب با ۱۱۵ تماس بگیرند. 

وی، گفت: آموزش های لازم در مقابل با این حوادث داده شده همچنین تجهیزات کافی در آمبولانس ها فراهم شده است. 

خالدی با تاکید بر این‌که نباید شادی لحظه ای با داغ یک خانواده همراه باشد، گفت: خانواده ها نقش موثری را در کاهش حواث چهارشنبه سوری ایفا می کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که کودکان، سالمندان و زنان باردار همیشه در معرض خطر هستند، یادآور شد: بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار امروز سه شنبه شب از تردد در خیابان ها و معابر به دلیل صدا های ناهنجار و استرس آنی ناشی از انفجار مواد محترقه بپرهیزند.

وی با بیان اینکه والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند، گفت:  آنان  با نظارت مستقیم بر نوجوانان هم در حین خرید وسایل کم خطر و هم در زمان استفاده از مواد محترقه، ‌می‌توانند تا حد زیادی از بروز حوادث احتمالی بکاهند و  کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: