اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 14 March 2022
رئیس سازمان اورژانس کشور:
رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: صدا ها و انفجار های متعدد که در این روز ایجاد می‌شود برای سالمندان، زنان باردار و بیماران با ناراحتی قلبی آسیب های غیر قابل جبران را در بر خواهد داشت، بنابراین تقاضای ما از مردم عزیز این است که با رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال کام خود و دیگران را تلخ نکنیم.
با رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال کام خود و دیگران را تلخ نکنیمبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در گفتگوی اختصاصی عصرپرس در خصوص چهارشنبه آخر سال،  گفت: ما هر ساله آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به هموطنان عزیز را داریم اما مهم تر از خدمت رسانی پیگیری ومراقبت مردم و خانواده هاست که به سلامت از چهارشنبه سوری عبور کنند .

وی ادامه داد: چهارشنبه سوری یکی از آیین‌های ایرانی است که در شب چهارشنبه آخر سال در ایران برپا می شود، این آیین سنتی، روزگاری فرصتی بود برای دورهم نشستن خانواده ها و شادی و خوشحالی، اما متاسفانه در سال های اخیر این جشن با خشونت همراه شده است، به طوری‌که هر ساله شاهد قربانی شدن مردمی هستیم که بدون اطلاع از عواقب و صدمات جبران ناپذیر با استفاده از مواد محترقه، سلامتی خود و دیگران را فدای یک لحظه هیجان می کنند. این امر موجب شده تا با فرارسیدن چهارشنبه سوری، کابوس عمیقی وجود پدران و مادران را بگیرد که مبادا فرزند آنها، امسال قربانی مواد منفجره شود. 

با رعایت کلیه نکات ایمنی در این ایام کام خود و دیگران را تلخ نکنیم

میعادفر در ادامه گفت: صدا ها و انفجار های متعدد که در این روز ایجاد می‌شود  برای سالمندان، زنان باردار و بیماران با ناراحتی قلبی  آسیب های غیر قابل جبران را در بر خواهد داشت.لذا تقاضای که از مردم داریم این است که با رعایت کلیه نکات ایمنی در این ایام کام خود و دیگران را تلخ نکنیم. 

رییس اورژانس کشوردر خصوص آمادگی اورژانس در ایام نوروز ، گفت: امسال سال طلایی مسافرت ها است چرا که به خاطرکرونا دو سال گذشته محدودیت های داشته ایم و سال آینده نیز با ماه رمضان شروع می شود بنابراین مردم سعی می کنند در این مدت نهایت استفاده را ازتعطیلات داشته باشند بنابراین با افزایش مسافرها روبرو  خواهیم بود، که در این خصوص از یک ماه گذشته جلسات متعددی را برگزار و هماهنگی های لازم را به عمل آمده است.

راه اندازی کمیته بهداشت و درمان نوروزی
 
وی افزود: کمیته بهداشت و درمان نورزی را فعال کرده و با همه افرادی که در این بخش فعالیت می کنند هماهنگی به وجود آمده تا بتوانیم خدمات مورد نیاز به مردم ارایه دهیم.

رییس سازمان اورژانس کشور با تاکید براین ما باید تلاش کنیم که اتفاقی رخ ندهد، گفت:مردم نباید به طول مسافرت نگاه نکنند، بلکه باید علاوه بر لذت بردن از مسیر با رعایت سرعت مطمئنه و استراحت لازم حوادث را به حداقل برسانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: