اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 12 March 2022
رییس سازمان اورژانس کشورخبرداد:
رییس سازمان اورژانس کشور از آموزش ۵ هزار نیروی اورژانس کشور در راستای خدمت رسانی به بیماران اتیسمی خبر داد و گفت: افراد طیف اتیسم یکی از گروه های هدف هستند که از ماه های پیش اقدامات لازم برای آموزش نیروی های اورژانس در خصوص چگونگی رسیدگی به این افراد صورت گرفته تا همسو با نوع رفتار آنها برخورد لازم انجام شود.
آموزش ۵ هزار نیروی اورژانس برای خدمت رسانی به بیماران اتیسمیبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در امضای تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و انجمن اتیسم که صبح امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد با اشاره به اینکه خدمات اورژانس به هیچ قشر و گروهی وابسته نیست، گفت: خدمات اورژانس فراگیر در سراسر کشور است و همه  مردم به خصوص گروه های آسیب پذیر مستحق بهره مندی از این خدمات هستند.

رییس سازمان اورژانس کشور از آموزش ۵ هزار نیروی اورژانس کشور در راستای  خدمت رسانی به بیماران اتیسمی خبر داد و گفت: افراد  طیف اتیسم یکی از گروه های هدف هستند که از ماه های پیش  اقدامات لازم برای آموزش ۵ هزار نیروی اورژانس در راستای چگونگی رسیدگی به این افراد صورت گرفته تا همسو با نوع رفتار آنها برخورد لازم انجام شود. 

ثبت کد «اتیسم» در اورژانس کشور 

میعادفر گفت: یک کد ویژه نیز پیش بینی شده است که وقتی تماس می گیرند و کد را اعلام می شود می دانند این فرد از گروه اتیسم است و نحوه مصاحبه با گروه اتیسم برای دیسپچ مشخص است.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم در ادامه مراسم با اشاره به اینکه خانواده های دارای افراد اتیسمی،گفت: خدمت رسانی به این عزیزان برای ما بسیار ارزشمند است. اولویت کار ما آموزش و پیشگیری است. اگر این آموزش ها افزایش پیدا کند و خانواده ها بدانند که چه اورژانس و چه اورژانس پیش بیمارستانی در خصوص برخورد با افراد دارای اتیسم آگاهی لازم را دارند این همکاری افزایش پیدا می‌کند.

از هر ۵٩ تولد یک نفر به جامعه اتیسم مبتلا می شود

وی گفت: در آستانه ماه جهانی اتیسم هستیم که روز ١٣ فروردین روز اتیسم هست. از هر ۵٩ تولد یک نفر به جامعه اتیسم اضافه میشود. این بسیار سخت و زمان بر است و اگر زیر پنج سال تشخیص زود هنگام انجام شود کودک اتیسم قابل برگشت به جامعه عادی وآموزش پذیر است.

غفاری با اشاره به همکاری این سازمان با اورژانس کشور ادامه داد: زمانی نتیجه این زحمات دیده می شوند که خانواده فرزندان اتیسم احساس کنند فردی که به آنها امدادرسانی می کند اتیسم را می شناسد.

وی تاکید کرد: در خصوص ایمنی نیز امیدواریم از طریق سازمان آتش نشانی هم افزایی ایجاد شود  تا این افراد درک بیشتری را ازخطر داشته باشند و تلاش کنیم  استاندارد های ایمنی منازل اتیسم افزایش پیدا کند. هفته گذشته سه مورد مرگ و میر به ما گزارش شدو همه آن به خاطر نبود ایمنی اتفاق افتاده است.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نيز در ادامه با تاکید براینکه اورژانس تمام قد آماده حمایت از انجمن اتیسم است، گفت: این حرکت به عنوان بلوغ سازمان اورژانس کشور در نظر می گیریم و امیدواریم خدمات را برای همه گروه های ویژه تسریع کنیم.

نوری معاون آموزشی و اعتبار بخشی اورژانس کشور،اظهار کرد: متاسفانه ما در سطح کشور در رابطه با گروه های خاص دارای مشکل هستیم، به عنوان مثال افراد کم شنوا امکان برقرار کردن ارتباط با اورژانس را ندارند. گروه های مختلفی بررسی شدند که عزیزان دارای بیماری اتیسم نیز از این قبیل افراد هستند و دغدغه این بود اگر  یک بیمار دارای اتیسم با اورژانس ١١۵ تماس گیرد، بتواند به راحتی ارتباط برقرار کند.

نوری ادامه داد: در پروتکل های تریاژ تلفنی اورژانس اتیسم را به وضوح وارد کردیم و سطح اولویت بندی اتیسم را تغییر داده و بحث علمی آن نیز انجام شده است. 

افراد بزرگسال اتیسمی حدود دو برابر بیش از سایرین به خدمات اورژانس نیاز دارند

علیزاده عضو هیات مدیرت انجمن اتیسم در ادامه این مراسم با بیان اینکه کودکان زیر ١٠ سال اتیسم حدود ۴٠ درصد، نوجوانان بیش از ٧٠ درصد و بزرگسالان حدود دو برابر بیش از سایرین به خدمات اورژانس نیاز دارند، گفت: در بسیاری موارد اتیسم کودکان حتی تشخیص داده نشده و اورژانس با کودکی مواجه می شود که نمی داند چه مشکلی دارد؛ امیدواریم این کمک ها بخشی از کم کاری های سازمان های خط اول را برطرف کند.







خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: