اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - 05 March 2022
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: مردمی کردن مدارس شاهد و استفاده از مشارکت‌های مردمی باید در دستور کار این مدارس قرار گیرد تا اولیا بیش از پیش با مدرسه مرتبط شوند.
استفاده از مشارکت‌های مردمی در دستور کار مدارس شاهد قرار گیردبه گزارش عصرپرس، یوسف نوری در نشست بررسی پیشنهادات شورای طرح و برنامه بنیاد شهید اظهار داشت: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و از برکات جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین مدارس شاهد ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است. فعالیت های اقتصادی برخی مؤسسات مرتبط با این نهاد نباید رویکرد فرهنگی مدارس شاهد را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: ضروری است با افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد و در نظرگرفتن حق امتیاز برای دانش آموزان منسوبین خانواده های شهدا و ایثارگران، شرایط پذیرش بیشتر این دانش آموزان را در این مدارس فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران سختی های فراوانی را برای امنیت جامعه و حفظ ارزش ها متحمل شده اند؛ بنابراین در پذیرش خانواده های آن ها در این مدارس نباید سخت گیری کنیم.

نوری ادامه داد: «مردمی کردن مدارس شاهد» و استفاده از مشارکت‌های مردمی باید در دستور کار این مدارس قرار گیرد تا اولیا بیش از پیش با مدرسه مرتبط شوند.

وی بر تقویت رشته های فنی و حرفه ای در مدارس شاهد، تأکید و تصریح کرد: طبق سندتحول بنیادین، هر دانش آموز در دوران تحصیل، حداقل باید یک مهارت را بیاموزد، بنابراین در مناطق مستعد باید هنرستان های فنی و حرفه ای شاهد ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری به این که برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان مدارس شاهد باید تلاش کنیم، تصریح کرد: توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در مناطق با استعداد می تواند در شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش آن ها به ما کمک کند.

نوری گفت: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و برکات جمهوری اسلامی است؛ بنابراین این نوع مدارس از ظرفیت بالایی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار است.

وی ادامه داد: آمایش سرزمینی در ایجاد مدارس امری مهم و ضروری است و در بحث کار آفرینی باید آموزش ها را از قبل از پیش دبستانی ارائه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت قاریان و حافظان قرآنی، اظهار داشت: مدارس شاهد جایگاه مطلوبی برای تحقق این موضوع و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه است.

هزار ۳۵۶ مدرسه شاهد در کشور فعالیت می کند

براساس گزارش وزارت آموزش و پرورش، در ادامه محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: تعداد یک هزار و ۳۵۶ مدرسه شاهد در سال تحصیلی جاری در سطح کشور فعالیت می کنند از این تعداد ۶۶۴ مدرسه دخترانه و ۶۹۲ مدرسه پسرانه است.

وی افزود: در این مدارس تعداد ۴۰۵ هزار و ۴۲۶ دانش آموز با تراکم ۲۸ درصد در ۱۴ هزار و ۴۹۴ باب کلاس درس تحصیل می کنند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مدارس شاهد از دستاوردهای انقلاب است که تلاش کردیم بر اساس سند تحول بنیادین  این مدارس را اداره کنیم.

رزاقی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مدیران مدارس شاهد از سال ۹۵ تاکنون  در دستور کار بوده است و در این راستا کارگاه های آموزشی ما همواره فعال بوده اند.

وی از تلاش برای اعمال سبک منسجم در مدارس شاهد خبر داد و اضافه کرد: آنچه دغدغه سند تحول بنیادین است در مدارس شاهد در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر: