اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - 26 February 2022
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان بستری‌های کرونا در ۱۷ استان کاهش یافت.
تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور کاهش یافتبه گزارش عصرپرس، بر اساس بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته اخیر (هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰) مصادف با هفته ۱۰۵ همه‌گیری کرونا، نشان می‌دهد که تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور، ۱۰۹ هزار و ۴۹۹ نفر بوده است.

همچنین تعداد موارد بستری جدید در کشور در این مدت ۱۶ هزار و ۸۴۲ نفر و تعداد موارد فوت شده در هفته اخیر هزار و ۳۹۸ نفر بوده است.

در استان تهران، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر ۶ هزار و ۶۲۸ نفر و تعداد موارد بستری جدید در هفته اخیر نیز ۲ هزار و ۱۰۲ نفر همچنین تعداد موارد فوت جدید ۱۴۴ نفر بوده است بنابراین اطلاعات در هفته اخیر در استان تهران، روند بستری کاهش و فوت افزایش بارز داشته و  بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر بوده است.

بررسی وضعیت کرونا در کشور حاکی از آن است که در هفته چهارم بهمن ماه، بستری‌های ناشی از این بیماری در ۱۷ استان کاهش یافته و از طرف دیگر، متاسفانه مرگ‌های کرونایی در عمده استان‌ها افزایش داشته است؛ بر همین اساس در یک هفته اخیر، هزا رو ۳۹۸ مرگ ناشی از کووید۱۹ در کشور و در پیک امیکرون ثبت شده است.

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ۱۸۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهر در وضعیت زرد و یک شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: