اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 19 December 2021
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت:
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت سوختگی "الکتریکال" (سوختگی با برق) را قابل توجه کشور دانست و گفت: طبق آمار سالانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار سوختگی در درجات مختلف داریم که این تعداد به نسبت کشورهای همسایه درصد بالاتری است.
اطلاع رسانی درزمینه پیشگیری از سوختگی نباید محدود به چهارشنبه سوری باشدخبرنگار: معصومه مرادی

به گزارش خبرنگار عصرپرس، دکتر مهدی شادنوش در نشست خبری که به مناسبت روز ملی پیشگیری از سوختگی(یکم دی ماه) در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران برگزار شد، اظهار داشت: سوختگی الکتریکال یا سوختگی با برق از سوختگی‌های شدید است که می‌ تواند منجر به قطع یک تا دو عضو بدن شود و این نوع سوختگی، بیشتر در بین کارگران ساختمانی مشاهده می شود.

وی ادامه داد:  سوختگی نیازمند محیط استریل و درمان پیچیده‌ای است و ما به دلیل وجود معضلات مختلف از جمله تحریم های ناجوانمردانه آمریکا در بحث تجهیزات این مسائل و پانسمان های اختصاصی این امر و لباس‌های سوختگی که نیاز است، با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انواع پانسمان های سوختگی در دنیا وجود دارد. بعضی از این پانسمان ها فوق تخصصی است که به دلیل تحریم‌ها به طور رسمی برخی شرکت های صادر کننده این پانسمان‌ها اعلام کرده اند که امکان در اختیار قرار دادن این نوع پانسمان ها را به ایران ندارند. اینگونه نیست که تمام کشورها تولید کننده این پانسمان‌ها باشند. معمولا یک شرکت برای ۵۰ الی ۶۰ کشور دنیا این پانسمان‌ها را تولید و صادر می‌کند این در حالیست که به دلیل تحریم‌ها به طور رسمی برخی شرکت ها به اعلام کرده اند که امکان در اختیار قرار دادن این نوع  پانسمان ها را به ایران ندارند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: ارگانهای مربوطه مانند شهرداری، سازمان نظام مهندسی و حتی تولید کنندگان لوازم برقی باید به پیشگیری از بروز سوختگی با برق، توجه ویژه داشته باشند چراکه امکان ساخت بیمارستان سوختگی در همه شهرهای کشور وجود ندارد. امروز سوختگی های بالای ۵۰ درصد هم در کشور درمان می‌ شوند و در این زمینه مشکلی نداریم. در حال حاضر در اکثر استان‌ها بیمارستان ارجاعی سوختگی وجود دارد یا در حال تکمیل است.

شادنوش تصریح کرد: اطلاع رسانی ها در حوزه پیشگیری از سوختگی نباید محدود به شب چهارشنبه سوری شده و باید در طول سال هشدارهای لازم داده شود. در این راستا باید به مساله آموزش همگانی توجه و هشدارهایی دائما ارائه شود. اطلاع رسانی در این راستا خیلی مهم است.




نام:
ایمیل:
* نظر: