اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
شورای انقلاب فرهنگی:
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای و در واکنش به خبر عدم تصویب افزایش رشته پزشکی اعلام کرد: در جلسه روز گذشته این شورا به اتفاق آرا ماده‌ واحده «افزایش ظرفیت سرانه پزشک در مقطع عمومی و تخصص» در راستای عدالت گستری در حوزه سلامت مردم تصویب شده است.
بافزایش ظرفیت پزشکی با اتفاق آرا تصویب شده استه گزارش سرویس علمی عصرپرس از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه این شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۵۱ مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی و به اتفاق آرا ماده‌ واحده «افزایش ظرفیت سرانه پزشک در مقطع عمومی و تخصص» را تصویب کرد. این مصوبه گام مهمی در راستای عدالت گستری در حوزه سلامت مردم شریف ایران است و امید می‌رود با مدیریت و اجرای دقیق و مناسب این مصوبه توسط دستگاه‌های ذیربط، نتایج مورد انتظار مصوبه محقق شود.  

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: با توجه به‌ رویکرد کارشناسانه و دقیق اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرایی سازی مصوبه و باوجود تصویب کلیات طرح؛ مقرر شد که در ستاد راهبری  نقشه جامع علمی کشور یک‌بار دیگر با دریافت نظرات کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد دقیق افزایش پذیرش پزشکی در مقاطع عمومی و تخصصی را مصوب نموده و گزارش آن را به جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه تصریح کرد:  با  این حال روز گذشته خبری توسط سازمان نظام پزشکی با عنوان «طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورد» در وب‌سایت رسمی آن سازمان منتشرشد که نادرست است و تکذیب می‌شود. ضمن اینکه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حق پیگیری موضوع و تعقیب قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.

براساس این گزارش، در جلسه روز گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات طرح افزایش پذیرش دانشجویان و متخصصین حوزه‌های پزشکی تصویب شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی کشور را موظف کرد در مدت ۱۰ روز جزییات این طرح از جمله تعداد دقیق افزایش دانشجویان دوره‌های عمومی و تخصصی پزشکی را بررسی و به جلسه بعدی شورا اعلام کند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: