اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - 14 December 2021
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه ، تولیدات داخلی باید ارجح تر از محصولات خارجی باشد ،گفت: مردم اطمینان داشته باشند که هر ریالی برای تولیدات داخلی هزینه می کنند برای آینده فرزندان‌خودشان است و اگر در بخش تولیدات داخلی فرهنگسازی شود سرعت و شتاب در عرضه فناوری چندبرابر خواهد شد و باید نگاه به تولیدات داخلی را عوض کنیم .
استفاده از تولیدات داخلی، شتاب در عرضه فناوری را به همراه خواهد داشتخبرنگار-پروین مرادی
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و نمایشگاه ایران ساخت، گفت:  اگر در راه علم و  فناوری شهدایی راتقدیم کشور کردیم اما خداوند رو شاکریم که امروز فرزندان آنها در این عرضه در حال تلاش هستند یکی از این انسان‌ها شهید ستاری بودند که فرزندشان  در سالیان گذشته دستاوردهای زیادی را در عرصه علم‌ و فناوری عرضه کرده است. 

وی با تاکید براینکه نمایشگاه امروز الگو و مصداق کار جهادی است ، گفت: ما بیش از۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم و شغل ایجاد کردن برای افراد با سواد هم هزینه بیشتری دارد و هم مشکل تر است یکی از مسیر های ایجاد اشتغال توجه ویژه به علم و فناوری است هر چقدر بیشتر به این مراکز بهادهیم و حمایت کنیم بهترین نوع سرمایه گذاری برای اشتغال و رفع بیکاری است.

زلفی گل ، عمده ترین فرار مغزها عمدم اثر بخشی در کشور دانست و گفت: اگر نخبگان کشور تحت پوشش قرار گیرند هیچ وقت از کشورخارج نمی شوند. 

وی در ادامه با بیان اینکه هر چقدر حاکمیت از شما فناوران حمایت کند بهترین نوع سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال است، گفت: این نمایشگاه ها فرهنگ سازی  در بخش  علم و فناوری است در این راستا باید صدا و سیما شرایطی را ایجاد کند که تولیدات داخلی ارجح‌تر از محصولات خارجی باشد و مردم اطمینان داشته باشند که هر ریالی برای تولیدات داخلی هزینه می کنند برای آینده فرزندان‌خودشان است.

وزیر علوم ادامه داد: اگر در بخش تولیدات داخلی فرهنگسازی شود سرعت و شتاب در عرضه فناوری چند برابر خواهد شد و باید نگاه به  تولیدات داخلی را عوض کنیم .

زلفی گل، گفت: وزارت علوم در طول ۱۰۰ روز گذشته معاونت علمی وفناوری را تاسیس کردیم که بازوی موثر برای معاونت علمی و فناوریریاست جمهوری برای زایش شرکت های دانش بینان باشد تعامل و تکامل هم افزا خواهیم داشت و هیچ تقابلی وجود نخواهد داشت وبستر را از مراکز رشد شکل داده و تحویل معاونت فناوری ریاست جمهوری خواهیم داد.

وزیر علوم با بیان اینکه ۶۳۰ میلیون جمعیت همسایه های ماست  و بهترین دیپلماسی، دیپلماسی علم‌و فناوری است ، اظهار داشت: دیپلماسی علم و فناوری در کنار دیپلماسی سیاسی باعث تعامل فعال شود و نوع نگاه جهانیان به ایران عوض خواهد شد و باور داشته باشیم که اگر به شرکت های دانش بنیان توجه شود بیکاری وجود نخواهد داشت . 

وی تاکید کرد: خام سوزی و خام فروشی را متوقف کنیم و سوزاندن نفت و گاز  یعنی سوزاندن منابع ملی و اگر در این بخش سرمایه گذاری شود معظل های کشور برطرف خواهدشد. 





نام:
ایمیل:
* نظر: