اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 15 November 2021
نایب رئیس مجلس در بازدید از مرکز کنترل اورژانس کشور :
نیکزاد با تاکید براینکه برای تخصیص امکانات به اورژانس پیگیری های لازم انجام می‌شود، گفت:تلاش می کنیم شغل اورژانس جز مشاغل سخت و زیان آور محاسبه شود
تلاش می کنیم شغل اورژانس جز مشاغل سخت و زیان آور محاسبه شودخبرنگار:معصومه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علی نیکزاد ثمرین  نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز اورژانس کشور با اشاره به اینکه در دوران کرونا جامعه بهداشت و درمان رو سفید شد و اقدامات آنها  در تاریخ ماندگار است، گفت: من اطلاع دارم که اورژانس با حضور به موقع و راهنمایی هایش توانسته، جان بسیاری را نجات دهد، اما در عین حال با بسیاری از کمبودها و نقایص در حوزه نیازهای اولیه و منابع و تجهیزات مواجه است.

نیکزاد افزود: 720 هزار میلیارد تومان تنها مبلغی است که ما باید صرف هزینه های جاری کشور کنیم و برای پرداخت حقوق صرف می شود و پس از آن بودجه ها در چارچوب اولویت های پیش بینی شده در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان ها و نهادها قرار می گیرد و من معتقدم اورژانس یکی از اولویت های اول کشور است که ما در بودجه های سنواتی باید به آن توجه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون در زمینه حمایت از اورژانس گفت: سوءاستفاده از خدمات اورژانس اقدامی غیراخلاقی است و افرادی که این کار را انجام می دهند فقط یک لحظه تصور کنند که کسانی که نیاز واقعی به خدمات اورژانس دارند، در چه شرایطی قرار گرفته اند و با تماس های غیرضرور خود چه حقی از این افراد ضایع می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه  برای ایجاد و تصویب قانون یا باید از دولت لایحه بیاید و یا ١۵ نماینده طرحی را به مجلس ارائه دهند، گفت: سعی می کنم از کانال دولت چنین لایحه ای  به مجلس ارسال شود، همچنین پیگیر آن هستم که این شغل نیز جز مشاغل سخت و زیان آور محاسبه شود .

تبدیل اورژانس های کانکسی به سال ١۴٠١ موکول می شود 

نائب رئیس مجلس ادامه داد: با مذاکراتی که با وزارت کشور خواهیم داشت پیگیر واگذاری زمین به  اورژانس کشور خواهیم بود ، اما باید گفت که تبدیل اورژانس های کانکسی به سال ١۴٠١ موکول می شود.

باید آمبولانس های فرسوده نوسازی شود

 نیکزاد،گفت: آمبولانس ها فرسوده هستند و ما برای سال ١۴٠١ و بودجه باقی مانده ١۴٠٠ به این موضوع توجه می کنیم  همچنین درخواست دارم رییس اورژانس مکاتبات درخواستی خود را به من ارایه دهد تا حل مشکلات انجام شود.

به گزارش عصرپرس، علی نیکزاد ثمرین  در بازدیدی که از مرکز اورژانس کشور به عمل آورد، در جریان میزان آمادگی و همچنین اقدامات انجام شده در زمان وقوع حوادث به ویژه زلزله اخیر هرمزگان و پاندمی کرونا قرار گرفت.


تلاش می کنیم شغل اورژانس جز مشاغل سخت و زیان آور محاسبه شود






نام:
ایمیل:
* نظر: