اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - 29 October 2021
نشست «توسعه و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار» در مقتل شهدای هفتم تیر، دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی، با همراهی جمعیت هلال احمر و حضور دبیرکل این جمعیت برگزار شد.
گامی دیگر در توسعه‌ محلات کم‌برخوردار با همراهی هلال‌احمربه گزارش  سرویس اجتماعی عصرپرس از  جمعیت هلال احمر، «توسعه و تحول اجتماع محور در محلات کم‌برخوردار» عنوان پروژه‌ای مشترک بین تعدادی از ادارات و سازمان‌ها از جمله هلال‌احمر، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و چند مجموعه دولتی و خصوصی دیگر است که با هدف توسعه و کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار شناسایی شده در کشور انجام می‌شود.

در این نشست علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از متولیان این حرکت بزرگ مردم‌محور، از جمعیت هلال‌احمر و فعالیت‌ خانه‌های هلال در محلات کم‌برخوردار کشور تشکر و قدردانی کرد.

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این‌باره گفت: جمعیت هلال‌احمر در این پروژه بزرگ، مسئولیت فعالیت در چند محله از جمله محله هرندی( دروازه غار) در تهران را به عهده گرفته و مدت هاست که فعالیت خود را آغاز کرده است. 

سلیمی ادامه داد: سازوکار ما ایجاد خانه‌های هلال در مناطق کم‌برخوردار است و تاکید داریم که مدیریت و اجرای برنامه‌های خانه‌های هلال به دست مردم همان محله انجام شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: به عنوان نمونه خانه‌ی هلال محله هرندی با همت مردم محله به ویژه جوانان فعالیت می‌کند و توانسته علاوه بر افزایش تاب آوری جامعه ساکن هرندی در مقابل بلایا و حوادث، به گفته مقام‌های ناظر و مسئول به میزان چشم‌گیری در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دروازه غار، موثر باشد.

او تاکید کرد: خانه‌های هلال در کشور علاوه بر آموزش‌های امدادی و پیشگیری، به مراکز  تجمع افراد و تامین نیازهای اجتماعی آن‌ها تبدیل شده‌اند.

همچنین در این نشست از دو سامانه، مبتنی بر فناوری با نام‌های «بانک زمان» و «توت» ( توسعه و تحول محلات) رونمایی شد. این دو اپلیکیشن قرار است ارتباط متقابل مردم یک محله را با تسهیل‌گران اجتماعی در آن محله، آسان کنند و ساختار ببخشند.

توت یک ارتباط رسان ایرانی است که علاوه بر امکان برقراری ارتباط به شکل پیامک، تماس صوتی و تماس تصویری، امکان شبکه‌سازی افراد و فعالیت و نظارت بر گروه‌های تشکیل شده در یک محله را دارد.

بانک زمان نیز ارزش فعالیت‌های داوطلبانه را به وقت محاسبه می‌کند و کاربر در پروفایلش می‌تواند میزان وقتی را که به دیگران عرضه کرده و یا از دیگران برای کمک به خود تقاضا کرده است را مشاهده کند. ارزش همه اقدامات داوطلبانه افراد در این سامانه با زمان محاسبه می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: