اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 26 October 2021
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی:
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک را از دستاوردهای مهم نظام دانست و گفت: برای رفع مشکلات این طرح باید به سرعت عمل کرده و با همکاری بین‌بخشی بهترین اقدامات را برای تکمیل این برنامه ملی انجام دهیم.
نسخه الکترونیک از دستاوردهای مهم نظام استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه مشترک با مدیران عامل سازمان بیمه سلامت و خدمات درمانی نیروهای مسلح اظهار داشت: اقدامات مشترک زیادی بین سازمان‌های بیمه‌گر اصلی کشور وجود دارد و باید با همکاری بین بخشی به دنبال اتخاذ بهترین تدبیر برای پیشبرد امور بوده و هدف اصلی این جلسه هماهنگی در سیاستگذاری برای ارائه خدمات است.

وی افزود: پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک از جمله زمینه‌های مهم همکاری بین بخشی بوده و امید است، بتوانیم کار را به خوبی پیش برده و برای ارائه تعهدات جدید نیز هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نظام ارجاع و ایجاد نهاد هماهنگ کننده خدمات سازمان‌های بیمه‌گر را از دیگر حوزه‌های همکاری بین بخشی برشمرد و گفت: در زمینه طراحی راهنماهای بالینی و گایدلاین‌ها نیز باید همکاری جدی‌تری بین سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی نظام سلامت وجود داشته باشد.

موسوی احیای کمیته مشترک همکاری بین سازمان‌های بیمه‌گر را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: جلسات هماهنگی منظم برای این حوزه اهمیت بسیاری داشته و باید با هماهنگی بیشتر برای پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در گام اول هماهنگی بین سازمان‌های بیمه‌گر برای پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک در حوزه کدینگ دارویی و الزام برخی داروها به تجویز الکترونیک را بررسی می‌کنیم و برای همکاری بیشتر بیمه‌های تکمیلی نیز هماهنگی و پیگیری از طریق مجاری قانونی را به صورت مشترک دنبال خواهیم کرد.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در ادامه این جلسه گفت: همکاری و هماهنگی به‌ویژه در اجرای برنامه‌های مشترک اهمیت بیشتری دارد و امیدواریم نتیجه نهایی ارائه خدمات مناسب و یکسان در سطح کشور باشد.

وی افزود: در نسخه الکترونیک در زمانی کوتاه کاری بزرگ و ملی انجام شد، البته هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید به حداقل ممکن برسد و طرح به خوبی پیش برود.

امیر نوروزی، مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز در این جلسه عنوان کرد: شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر در طول یک سالی که تشکیل شده، اقدامات ارزشمندی انجام داده و در پیشبرد طرح نسخه الکترونیک نقش مهمی داشته است.

وی افزود: شاهد افزایش پوشش و توسعه خدمت خدمات به جامعه هدف بوده و امیدواریم به نحو مطلوب خدمات مورد نیاز جامعه را ارائه دهیم.

براساس این گزارش، چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ۹۹ در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

بر این اساس سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.




نام:
ایمیل:
* نظر: