اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - 11 October 2021
همين چند سال پيش، وقتي مدرسه با زنگ‌هاي انشاي معروفش خاطره خوش ايام بود، موضوع معروف و هميشگي هر سال "دوست داريد در آينده چه كاره شويد" لبخند شيريني بر روي لب‌هاي خيلي‌ها مي‌نشاند. معلم، دكتر، پليس، آتش‌نشان و... روياهای شيرينی كه هر كدام دنيايی اميد و آرزو داشت. اما يك شغل بود كه شرح دوست داشتنش همزمان بر روي دفتر خيلي‌ها نقش مي‌بست. خلبان شدن.
مسافرت با هواپیماهای فوق سبک در شرایط کرونابه گزارش عصرپرس- مجید آهوری استاد خلبان هواپیماهای شخصی و کمک خلبان هواپیماهای مسافربری بوئینگ 737 که رویای پرواز را از دوران دبیرستان با هواپیمای گلایدر در فرودگاه آسمان ری آغاز کرد، نشان داد که حرف‌هايش فقط حرف‌هاي دهن پر كن و شعاري نيست و مثل همه آنچه كه تا امروز ثابت كرده به راستي مرد عمل است و با گذراندن فراز و نشیب های بسیار در سن 35 سالگی یکی از قدیمی ترین سکان داران هواپیماهای شخصی کشور شده است و حال که آرزوي جوان‌هاي زيادي نشستن در كابين پرواز، بلند شدن و اوج گرفتن است، جوان‌هايي كه با همه عشق و علاقه‌اي كه به اين آرزو دارند و دست از آن كشيده‌اند چون فكر مي‌كنند پريدن تنها يك رؤياست و كارهر كسي نيست، مجید آهوری بر روي تمام اين فكرها خط پررنگي كشيد و با پروازش ثابت كرد كه هيچ‌چيز رؤيا نيست و حتی برای تحقق رویای دیگر جوانان با آموزش خلبانی به دوستداران و عاشقان پرواز به ویژه جوانان پرچم صنعت هوانوردی را در شرایط تحریم ها برافراشته نگه داشته است. 
 
مثل هر دانشگاه و مدرسه ديگري براي خلبان شدن نیز بايد آموزش‌هاي جدا و نسبتاً سختي ديد، وقتي علاقه و هدف در كنار آدم پايدار باقي بماند همه‌ چيز آسان مي‌شود. مجید از دوره‌هاي آموزشي مي‌گويد، دوره‌هايي كه... " سوم دبیرستان بودم که توانستم مدرک ساخت و پروازهواپیمای مدل را از مرکز فنون هوانوردی کسب کنم و در سال 84 پس از اخذ مدرک دیپلم در یکی از آموزشگاه های خلبانی ثبت نام کردم در این میان خیلی اتفاقی و از طریق یکی از دوستان با استاد خلبان فرودگاه آزادی آشنا شدم و پس از چند ماه سپری شدن دوره های آموزشگاه از آنجا انصراف دادم تا در کنار استاد خلبان فرودگاه آزادی آموزش ببینم  و موفق شدم تا مرحله سولو شدن (اولین پرواز تک نفره) آموزش ببینم و طبق گفته استاد خلبان استعداد خلبانی در ذات من وجود دارد و همین ویژگی موجب شد پیشنهاد همکاری خود را بیان کند و در سال 1385 با خریداری هواپیمای فوق سبک با همکاری استاد خلبان علاوه بر اتمام باقی مانده آموزش ها توانستم با خرید هواپیمای فوق منبع درآمدی نیز کسب کنم."
 
اينجاست كه مي‌گن وقتي انگيزه و پشتكار باشه مي‌شه كوه‌ر‌و از جا درآورد. مجید همزمان با کار و آموزش دیدن از استاد خلبان در دو رشته دانشگاهی برق قدرت و IT  قبول می شود و در نهایت رشته IT را انتخاب می کند و همزمان با گذراندن دوره آموزشی استاد خلبان و کار با هواپیمای شخصی مشغول تحصیل شده و به لطف این پشتکار باور نکردنی موفق می شود در سن 21 سالگی مدرک استاد خلبانی را کسب و جوان ترین استاد خلبان کشور شود اما این تمام ماجرا نبود چرا که آقا مجید قصه ما مصمم بود روزی با یک پرنده آهنین غول پیکر آسمان را فتح کند و زمین را از آن سوی ابرها به نظاره بنشیند. 

 جوانترین استاد خلبان ... " دو سال بعد از انصراف از آموزشگاه ی که قرار بود از آنجا مدرک مسافربری را کسب کنم دوباره به همان آموزشگاه برگشتم و ثبت نام کردم در آن سال برای اولین بار در کشور کنکور مقطع کارشناسی رشته خلبانی برگزار شد که با شرکت در آزمون نمره لازم را کسب و قبول شدم. در این سال ها، به دلیل اینکه بدون تکیه برخانواده هزینه های تحصیل را به عهده گرفته بودم علاوه بر تحصیل در دانشگاه در شهرهای مختلف به عنوان استاد خلبان وعملیات آموزشگاه های خلبانی مشغول به کار بودم و سال 91 موفق به اخذ مدرک مسافربری شدم. در این سال برای تمامی شرکت ها فرم پر کردم و درخواست همکاری دادم، خوشبختانه در تمام آزمون هایی که شرکت کرده بودم قبول شدم اما در هیچ کدام استخدام نشدم دست از تلاش نکشیدم و بعد از 5 سال در سال 96 در یکی از شرکت های هواپیمایی استخدام شدم. 
 
مسافرت با هواپیماهای فوق سبک در شرایط کرونا

حرف‌هايي براي تو... تو كه با خواندن خط به خط اين گزارش دوست داشتني اسمت اول اين متن چاپ مي‌شه... " مسئولین و مدیران شرکت های هواپیمایی در شرایط فعلی به دلیل تحریم ها به شدت در مضیقه هستند با این وجود خلبانان و مهندسان هواپیما تمام تلاش خود را برای پرواز بی عیب و نقص به کار می برند. مهمترین مشکلی که در حال حاضر عرصه را در این حوزه تنگ کرده این است که شرکت های هواپیمایی برای تامین قطعات به ناچار باید هزینه های چند برابری را تقبل کنند علاوه برا ین، چالشی که اکنون وجود دارد این است که بسیاری از خلبانان به دلیل کمبود هواپیما مشغول به کار نشده اند درصورتی که اگر تعداد هواپیما ها زیاد تر شود صنعت هوانوردی کشور می تواند به تولید ناخالص داخلی کشور کمک شایانی داشته باشد. با این حال و با وجود تمام مشکلات اما با مدیریت خوب مسئولین این حوزه چرخ این صنعت به خوبی می چرخد. "
حرف آخر...  " در سال های اخیر مردم علاقه بیشتری به صنعت هوانوردی نشان داده اند و همین امر موجب شده که تعداد هواپیماهای شخصی در ایران  افزایش یافته و درآمد و کسب و کار بسیاری از افراد در این حوزه رونق یابد. نکته جالب این است که قیمت این هواپیماها با قیمت بسیاری از اتومبیل های مدل بالا برابری می کند و اکنون در شرایط کرونا خیلی از افراد می توانند با هواپیمای شخصی خود یا اجاره کردن به سفرهای تفریحی یا کاری خود برسند و بنده به شخصه علاقه مند ام مردم عزیزکشورمان مخصوصا جوانان از این پتانسیل به وجود آمده بهره مند شوند."

مجید اما از مهمترین علاقه خود می گوید" بسیار علاقه مند به فرهنگ سازی در این حوزه به ویژه برای جوانان کشورم هستم که شاید بتوانم برای کشورم مفید واقع شوم . "
 
شايد هميشه براي رسيدن نبايد به آخر جاده نگاه كرد، به همين جايي كه هستي نگاه كن و با اميد راه بيفت، پرواز خيلي دور نيست.



نام:
ایمیل:
* نظر: