اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - 29 September 2021
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت تاکیدکرد:
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیران ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.
کمک ۱۵۰۰ میلیاردی خیرین به بخش سلامتبه گزارش خبرنگار عصرپرس، امیر صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری که یه صورت مجازی برگزار شد،گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درنظر دارد با هدف توسعه مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت، تکریم و تجلیل از اقشار مشارکت ها از جمله خیران، تشکل های مردم نهاد، گروه های داوطلب، شرکت های فعال در حوزه csr و گردآوری آثار و تولیدات هنری، فرهنگی، علمی و ادبی در حوزه مشارکت اجتماعی اولین رویداد و جشنواره مشارکت اجتماعی حوزه سلامت را برگزار کند.
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد، عنوان کرد: گردآوری آثار برای این‌ جشنواره از ۱۵ مهر آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.
 
صادقی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش های مختلف برای عموم شهروندان، دانشجویان و دانش آموزان سراسرکشور برگزار می شود به محورهای جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: کار داوطلبی، مسئولیت پذیری اجتماعی، فردی و سازمانی، مشارکت اجتماعی در بحران ها، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، اخلاق و موانع موجود در جلب مشارکت های عمومی از جمله محورهای این جشنواره هستند.
 
تقدیر از 500 خیر شاخص در نخستین جشنواره مشارکت های اجتماعی سلامت
 
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت ادامه داد: اکنون فرصتی پدید آمد که بعد از گذشت یک سال و نیم  از آغاز بحران کرونا، از فعالان حوزه مشارکت اجتماعی سلامت قدردانی کنیم. طی یک سال و نیم اخیر شاهد مشارکت های اجتماعی چشمگیری در حوزه سلامت بودیم و بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان جذب مالی و کمک های نقدی ثبت شده خیران را داشتیم. همچنین از ۵۰۰ خیر شاخص که در عرصه بحران کرونا در سراسر کشور فعالیت کرده اند هم تقدیر و تشکر خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در بحران کرونا، فعالیت های جهادی و داوطلبی را به صورت کار شاخص در بحران کرونا شاهد بودیم؛ صرفا در یکی از حوزه های دانشگاهی بیش از ۱۰۰ هزار ساعت کار داوطلبی ثبت شده است که این آمار در دنیا قابل ارائه و افتخار است.
 
صادقی مطرح کرد: در حوزه مسئولیت پذیری شرکت ها توانستیم حرکت های شاخصی داشته باشیم و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از آورده های مشارکت حوزه سلامت صرفا از سوی حوزه بنگاه ها و شرکت های خصوصی بود که به این حوزه ورود کرده و برای سلامت جامعه خود هزینه کردند و نشان دهنده تعهد شرکت های داخلی ما است چراکه در اوج بحران در کنار مردم بوده و آنها را فراموش نکردند.
 
اهداف برگزاری نخستین جشنواره مشارکت های اجتماعی سلامت
 
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره توضیح داد: هدف اصلی ما در جشنواره تولید محتوای خوب است؛ علاوه بر تقدیر از بزرگان و فعالان حوزه مشارکت های اجتماعی بحث تولید محتوا هم دغدغه اصلی و بزرگ است که بتوانیم به محتوای خوب و تاثیرگذار برسیم تا از طریق آن‌ مشارکت های بیشتر مردمی را شاهد باشیم. هدف اصلی ما ترویج کار داوطلبانه و فعالیت های جهادی بوده البته در کنار آن ایجاد شفافیت و خلق منفعت مشترک هم برای ما مهم است.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سیستم سلامت کشور به کمک های همه بزرگان و شهروندان نیاز داریم تا بتوانیم خدمات بیشتر، بهتر و باکیفیت تری را به مردم محروم کشور ارائه دهیم، اظهار کرد: در این جشنواره نشان مسئولیت اجتماعی شرکتی را به ۱۰ شرکت و سازمان فعال در حوزه مشارکت های اجتماعی به خصوص در حوزه کرونا تخصیص خواهیم داد.
 
جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره مشارکت های اجتماعی سلامت
 
صادقی افزود: همچنین قرار است نشان ملی فعالان اجتماعی را به افرادی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، اهدا کنیم.
 
به گفته مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت به نفرات اول جشنواره دیپلم افتخار، جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر، به نفرات دوم در هر بخش، جایزه نقدی، لوح و تندیس و به نفرات سوم جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در کنار همه اهداف نامبرده، فعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی را هم در نظر گرفته ایم چرا که معتقدیم فعالیت و مشارکت های اجتماعی تنها بر پایه و اساس علم شکل می گیرد؛ به همین دلیل مقالات را هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی پذیرا هستیم و ان شاءالله مقالات منتخب در مجله مشارکت های اجتماعی و سلامت که به زودی چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، منتشر خواهد شد. 
 
صادقی تاکید کرد: همچنین ایده های نو را پرورش خواهیم داد تا سیاستگذاران در حوزه سلامت بتوانند از آنها استفاده کنند.
 
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت با بیان اینکه علاقه مندان برای شرکت در جشنواره از امروز می توانند آثار خود را در سایت ما به نشانی sphfestival.ir بارگذاری کنند، گفت: بخش نهایی جشنواره به صورت نمایشگاه مجازی برگزار خواهد شد که همه آثار قابل ارائه است و هر تشکل مردم نهاد و موسسه خیریه ای می تواند با حفظ حق معنوی آثار شما را ارائه و گسترش دهد.
 
باید جایگاه خود را در رتبه بندی های جهانی افزایش و بهبود دهیم
 
وی بیان کرد: این جشنواره از معدود جشنواره هایی است که آثار و برکات آن بعد از برگزاری هم ادامه خواهد داشت و چنین محتواهایی هر روز برای ترویج مشارکت های اجتماعی حوزه سلامت در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. باید بدانیم هدف از این فعالیتها رسیدن به توسعه پایدار و جلب مشارکت های حداکثری است.
 
صادقی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه فعالیت های بسیار بسیار خوبی داشتیم جایگاه ما در دنیا خوب نیست و باید هدف مان این باشد که بتوانیم جایگاه خود را در رتبه بندی های جهانی افزایش و بهبود دهیم. در کشورهایی با رتبه خوب در حوزه مشارکت های اجتماعی بین 60 تا 80 درصد مردم در فعالیت های اجتماعی مشارکت دارند.
 
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت ادامه داد: امروزه یکی از دغدغه های بزرگ دنیا اجتماعی شدن فرهنگ جامعه است، شاید در چند دهه گذشته همه دولت ها به دنبال صنعتی شدن و گسترش مهارت و حرفه ها بودند اما امروزه به این نقطه رسیده اند که نقطه ضعفی به نام اجتماعی شدن در جامعه وجود دارد به همین دلیل به سمت دانشگاه های نسل چهارم رفتند که در کنار حرفه و مهارت، اجتماعی شدن را آموزش می دهند و معتقدند فارغ التحصیل یک رشته انسان متعالی نخواهد شد مگر اینکه مقوله های اجتماعی را در خود تقویت و بتواند در فعالیت های اجتماعی جامعه محور شرکت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: