اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - 18 September 2021
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خبر داد:
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از تشکیل واحدی در این دفتر برای رصد منظم فضاهای مجازی مرتبط و پیگیری موثر نظارتی در این زمینه خبر داد.
ایجاد واحد نظارت بر فضای مجازی حوزه طب ایرانی و مکملخبرنگار: پروین مرادی

به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس ، نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اقبال رو به افزایش مردم از آموزه‌ها و خدمات حوزه طب ایرانی و مکمل، گفت: این امر با روند افزایشی در شکل‌گیری انواع فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط در این حوزه همراه بوده که ساماندهی این فضاها و نظارت موثر بر آنها برای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت مردم اقدامی ضروری است.
 
وی افزود: بر این اساس و با توجه به اقداماتی که پیش از این انجام شده بود، واحدی را به‌منظور رصد منظم فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال در حوزه طب ایرانی و مکمل و ارائه‌دهنده راهکارهای نظارتی به مراجع مرتبط در دفتر طب ایرانی و مکمل تشکیل شده است.
 
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نخستین اقدام به‌منظور ساماندهی فضای بدون حد و مرز مجازی را افزایش آگاهی مردم دانست و تاکید کرد: در کنار معرفی فضاهای مجازی مورد تایید به مردم و افزایش آگاهی آنها برای نیفتادن در دام ادعاهای بدون مبنای علمی در حوزه طب سنتی و مکمل، پیگیری موثر نظارتی در این زمینه می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش تعداد فضاهای مجازی غیر مجاز و سردرگمی مردم در میان انواع ادعای مطرح‌شده داشته باشد.
 
وی افزود: در این راستا و به‌منظور استفاده از ظرفیت عظیم و کارآمد انجمن علمی طب سنتی ایران، تفاهم‌نامه‌ای میان دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و این انجمن، به امضا رسیده است.




نام:
ایمیل:
* نظر: