اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 11 August 2021
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های دارویی بر ضرورت بازنگری استراتژی های تامین داروی بیماران کرونایی و نیاز به منابع لجستیک دارویی تاکید کرد.
تاکید زالی بر ضرورت بازنگری استراتژی های تامین داروی بیماران کروناییبه گزارش عصرپرس به نقل از وبدا،  دکتر علیرضا زالی در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های  تولید و پخش دارو درخصوص ساماندهی نحوه توزیع و کمبودهای دارویی  خاطرنشان کرد: حوزه درمان  تهران در حال تجربه یکی از سخت ترین شرایط است.
 
به گفته وی دامنه یا ارتفاع موج این خیز پنجم بیماری مطلقا قابل قیاس با امواج قبلی نیست و نزدیک دو ماه است که تهران مثل اکثر استانهای کشور درگیر موج یا فراز پنجم بیماری شده است .
 
زالی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در تهران و آمار بیماران سرپایی و بستری در بخشهای عادی و ویژه خاطرنشان کرد: در تهران ۱۱۸ بیمارستان در ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی مشارکت دارند  که ۱۵ بیمارستان بیشتر درگیر هستند.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به شرایط سخت فعلی و آمار بالای بیماران جدید و تعداد کم ترخیصی ها در بیمارستانها یادآور شد که یک تراز منفی بین ورودی و  ترخیص بیمارستانها وجود دارد.
 
وی با اشاره به ماهیت و تفاوت های سوش دلتا کرونا با سایر سوشهای ویروس گفت:  این سوش برخلاف سوشهای قبلی بار ویروسی چندبرابری دارد و در مجاری تنفسی برخی ناقلین و مبتلایان بیش از هزار برابر سوشهای قبلی باقی می ماند که حاکی از این است که  ریشه کنی این سوش از بدن انسان طولانی تر از سایر ویروسها صورت می گیرد.
 
زالی افزایش ریزش بخشهای ویروسی در این سوش را بر اثربخشی پروتکل های درمانی و دارویی بیماران مبتلا به دلتا کرونا موثر دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم تمام درمان های دارویی متاسفانه دوره نقاهت بیماران مبتلا به دلتا ویروس طولانی تر است .
 
وی با اشاره به این که سوش دلتا درمان پذیری متفاوتی دارد و بارقه های واکسن گریزی در آن دیده می شود بر ضرورت  بازنگری استراتژی های تامین دارویی برای بیماران کرونایی و نیاز به منابع لجستیک دارویی تاکید کرد.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بازهویت و استفاده از ظرفیت داروخانه ها در نظام توزیع دارو و ماسک و وسایل حفاظتی اشاره کرد و همچنین بر تدوین پروتکل های درمانی و دارویی بیماران کرونایی با شواهد علمی توسط مراکز پژوهشی تاکید کرد.
 
ساماندهی سامانه های توزیع داروها، استفاده از ظرفیت شرکت های پخش دارویی در بازتوزیع داروها، ضرورت تزریق اعتبارات برای  احیای سیستم توزیع و تولید دارو، پوشش بیمه ای داروهای کرونایی، تشکیل یک نظام مقتدر CDCبرای فضای مجازی، ضرورت بازنگری استراتژی توزیع انسولین، حذف تکانه های شوک آور در قیمت داروها از دیگر موارد مطرح شده توسط دکتر زالی در این نشست بود.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از  زحمات  وطن دوستانه شرکت های پخش و تولید دارو در پاندمی  اظهار امیدورای کرد که نتایج این نشست هم اندیشی باعث رفع بسیاری از چالش های موجود در این حوزه شود.
 
در این نشست مدیران عامل شرکت های دارویی مختلف نیز ضمن ارایه گزارشی درخصوص نحوه فعالیت و عملکرد خود در پاندمی کرونا و چالش های موجود در خصوص تولید و ساماندهی توزیع داروها به ویژه داروهای کرونایی  به بیان  نظرات و پیشنهادات و مطالبات خود پرداختند.
 
ضرورت واکسیناسیون کارکنان شرکت های دارویی، نیازهای دارویی، چالشهای فرایند تولید و توزیع داروها، مشکلات بیمه ای داروها، مطالبات شرکت های دارویی مشکلات ارزی برخی از مطالب عنوان شده توسط آنان بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: