اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 04 August 2021
سرپرست سازمان اورژانس کشوراعلام کرد:
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: سرویس مکان یاب اورژانس فعال شده و زمان رسیدن بر سر بالین بیمار را حدود سه دقیقه کاهش داده و در حال حاضر نیز حدود ۱۳ دقیقه زمان رسیدن به بالین بیمار توسط همکاران اورژانس است.
کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار با فعال شدن مکان یاب اورژانس کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیمان صابریان در نشست خبری که در محل اورژانس برگزار شد، افزود: وقتی فردی دچار حادثه می شود هنگام تماس با ۱۱۵ از طریق موبایل و تلفن ثابت سرویس مکان یاب اورژانس بدون نیاز به اینترنت فعال شده و لوکیشن محل مورد نظر شناسایی و زمان رسیدن را بالین بیمار به سرعت انجام می شود.

صابریان ادامه داد: اکنون زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط همکاران اورژانس حدود ۱۳ دقیقه است که با فعال شدن سرویس مکان یاب سه دقیقه کاهش می یابد.

فعال شدن مکان یاب اورژانس در استان ها 

وی تصریح کرد: سرویس مکان یاب اورژانس اکنون در استان های تبریز، تهران، مازندران،  خراسان جنوبی، قم، اراک و غیره فعال شده و در واقع با ایجاد این سیستم دسترسی به بیمار راحت تر و خدمات به مددجو با آرامش بیشتری انجام می شود.

سرعت عمل فرآیند واکسیناسیون در پایگاههای اورژانس

صابریان با بیان اینکه  اکنون پایگاههای اورژانس با سرعت عمل بیشتری فرآیند واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند،گفت: در تهران ۲۷ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز خودرویی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه نیز آمبولانس امور واکسیناسیون را انجام می دهند.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: ۱۶پاپگاه اورژانس نیز در استان خوزستان فعال شده و سرعت واکسیناسیون کرونا افزایش یافته است.

 ۱۷ شهید اورژانس کشور

صابریان در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص آمار شهدای اورژانس کشور، گفت:متاسفانه  ۱۷ نفر از همکاران اورژانس نیز بر اثر ابتلا به کرونا شهید شدند اما در حال حاضر واکسیناسیون  همکاران اورژانس انجام شده و تاکنون با مشکلی مواجه نبوده ایم.

سرپرست اورژانس کشور،ادامه داد: اکنون کمبود پایگاه اورژانس نداریم و در کل کشور ۳۲۰۰ پایگاه و پنج هزار آمبولانس وجود دارد اما با توجه به وضعیت کرونا لازم است تعداد آمبولانس ها را افزایش دهیم.

صابریان در پاسخ به سوال دیگر عصرپرس در خصوص واکسیناسیون افراد سالمندی که توانایی خروج از منزل را ندارند، گفت: این امکان فراهم شده که افراد سالمندی که توانایی خروج از منزل را ندارند از طریق اورژانس پس از احراز کد ملی و تایید وزارت بهداشت تزریق واکسن کرونا صورت گیرد.





خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: