اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 10 July 2021
بیانیه مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران؛
انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در بیانیه مشترک اعلام کردند: تهران - هاوانا سابقه همکاری طولانی درحوزه بیوتکنولوژی دارند و همکاری این مراکز تحقیقاتی در مورد واکسن کرونا رابطه‌ای استراتژیک و در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‎های واکسن است.
همکاری تهران - هاوانا در تولید واکسن کرونا استراتژیک استبه گزارش عصرپرس، در این بیانیه  مشترک که امروز ( شنبه) منتشر شد، انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران تاکید کردند: با توجه به توسعه موفقیت آمیز واکسن سوبرانا۲ (پاستوکووک) علیه کووید - ۱۹ توسط انستیتو فینلای که از همان بستر فناوری واکسن پنوموکوک استفاده می کند که موضوع توافق نامه انتقال فناوری قبلی بین دو موسسه بوده است، ۲ موسسه توافق کرده اند که در قرارداد انتقال فناوری واکسن فوق، قراردداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن سوبرانا۲ در ایران را نیز لحاظ نمایند.

این مراکز تحقیقاتی یادآور شدند: بحث های فشرده علمی هفتگی بین مدیران و دانشمندان ۲ موسسه در رابطه با مطالعات بالینی، و روند انتقال و بهینه سازی تولید در سال جاری ادامه داشته است. این همکاری شامل تولید مشترک واکسن در ایران و کارآزمایی بالینی فاز سه در ایران بوده است.

انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در بیانیه مشترک یادآور شدند: همکاری این دو نهاد معتبر کوبایی-ایرانی تأثیر مثبتی بر سلامت جمعیت هر دو کشور خواهد داشت.

این بیانیه در وب سایت انستیتو فینلای کوبا هم به آدرس :  https://www.finlay.edu.cu/blog/joint-statement-of-finlay-vaccine-institute-and-pasteur-institute-of-iran منتشر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: