اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 08 June 2021
یازدهمین نشست شورای سیاستگزاری جایزه مصطفی(ص) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از اعضای این شورا برگزار و گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای برگزاری چهارمین دوره آن ارائه شد.
ستاری: جایزه مصطفی(ص) ابزاری برای تقویت ارتباطات بین‌المللی استبه گزارش عصرپرس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  یازدهمین نشست شورای سیاستگزاری جایزه مصطفی(ص) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از اعضای این شورا برگزار و گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای برگزاری چهارمین دوره آن ارائه شد.

جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری زیستی و پزشکی و طرح برتر در دیگر رشته ها اعطا می‌شود. این رویداد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

علم را نمی توان حصارکشی کرد

ستاری در این نشست با اشاره به اهمیت جایزه مصطفی در دنیا، گفت: این جایزه فرصت خوبی برای ایران است تا به کمک آن ارتباطات بین المللی خود را تقویت و روند شناسایی و استفاده از توان دانشمندان مسلمان را تسهیل کند. این جایزه توان و ظرفیت علمی جهان اسلام را به دنیا نشان می دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار ایرانی غیرمقیم با کشور در ارتباط هستند و حدود ۲ هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند. این به معنای استفاده از توان و ظرفیتی قابل توجه و اثرگذار برای توسعه فناورانه کشور است.

رییس شورای سیاستگزاری جایزه مصطفی با بیان اینکه نمی توان برای علم حصار کشید، گفت: جایزه مصطفی فرصتی مناسب است تا از ظرفیت‌های موجود علمی در سطح دنیا به نفع کشورهای اسلام و در راستای توسعه فناورانه ایران بهره برد. نباید برای علم و فناوری حصاری قائل شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: من اعتقاد دارم که باید تعداد و تنوع کشورهای اسلامی برای مشارکت در این جایزه بیشتر شود. مثل کشورهایی که ظرفیت بالای علمی دارند و هنوز شناخته شده نیستند. این کار ارتباطات بین المللی میان کشورهای اسلامی را بیشتر می کند. ایران هم می تواند از این فرصت برای تقویت توان علمی و برقراری ارتباط با دیگر کشورها استفاده کند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: