اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 18 May 2021
وزیر میراث فرهنگی خبر داد:
وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه هر پنج روز شاهد افتتاح یک موزه در کشور هستیم، گفت: بخش خصوصی با رشد ۴۰۰ درصدی در حوزه موزه‌های خصوصی بیشتر سهم را در این تحول داشته است.
هر پنج روز افتتاح یک موزه در کشوربه‌گزارش عصرپرس از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر مونسان در پیامی فرارسیدن روز موزه و هفته میراث‌فرهنگی را تبریک گفت.

وی در این با اشاره به اینکه جامعه جهانی ۱۸ می‌ برابر با ۲۸ اردیبهشت را روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری کرده است، اظهار داشت: امروز در سراسر دنیا روز جشن موزه‌هاست، در کشور ما نیز آغاز هفته میراث‌فرهنگی با روز جهانی موزه‌ها آغاز می‌شود. 

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: با نگاهی به سه قرن تاریخچه موزه‌داری می‌توان مسیر طولانی که موزه‌ها در راستای تکامل و گسترش پیموده‌اند را بیشتر درک کرد. در سرزمینی مثل ایران با 11 هزار سال تجربه زندگی مستمر و خلق تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف، قطعا وجه میراث‌فرهنگی بر وجوه دیگر آن غلبه می‌کند. 

مونسان بیان کرد: همواره تلاش شده است تا میراث‌فرهنگی توسط خود مردم حفاظت شود در سایه چنین رویکردی در هر پنج روز شاهد افتتاح یک موزه هستیم و بخش خصوصی بیشترین سهم را در این تحول داشته است، به گونه‌ای که ما شاهد رشد ۴۰۰ درصدی در حوزه موزه‌های خصوصی هستیم و در حال حاضر ۱۷۱ موزه خصوصی در کشور فعال است. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ثبت نیز از تعداد ۴۰ اثر ثبت جهانی کشورمان در یونسکو به تفکیک ۲۴ اثر ملموس و ۱۶ عنصر ناملموس است که رتبه نهم جهانی در حوزه میراث ملموس و هفتم جهانی در ثبت میراث ناملموس را برای ایران رقم زده است. در این بخش ۱۴ اثر طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در فهرست میراث جهانی جای گرفته است. 

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: این اعداد تنها روایتگر گوشه‌ای از تلاش‌هایی است که در بخش موزه‌ها و میراث‌فرهنگی به سرانجام رسیده و جا دارد ضمن تبریک روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، از تمام همکارانم در این حوزه‌ها تشکر و قدردانی کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر: