اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 08 May 2021
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در توضیح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، ضمن تاکید بر لزوم هر چه بیشتر رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: در کشور به قله بیماری رسیدیم و داریم از آن عبور می کنیم.
در حال عبور از خیز چهارم کرونا هستیمبه گزارش عصرپرس، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ارائه گزارش وضعیت کرونا در جهان گفت: هند ، برزیل و آمریکا شرایط رو به افزایش است . در ایران هم به قله اوج چهارم رسیدیدم و روند کشور نزولی و این موفقیت ناشی از همکاری همگانی است.

رئیسی افزود: با توجه به اینکه اوج این بیماری بلند بود ، اگر چه ورودی به بیمارستان ها کم شده است اما هنوز وضعیت بیمارستان ها مناسب نیست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهرهای قرمز به 46 شهر رسیده و 263 شهر با وضعیت نارنجی و 139 شهر زرد داریم و روند کرونا رو به کاهش است.

رئیسی افزود : جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور تمام اعضا و رئیس جمهور برگزار شد . امروز گزارش های مفصلی درباره اقدامات حوزه سلامت هم در درمان و هم بهداشت و نیز روند کلی کشور و همچنین وضعیت کلی دنیا ارائه شد .

روند کلی کشور رو به نزول است و این ناشی از تلاش و همکاری همه مردم است . امیدوارم رعایت شیوه نامه ها به همین صورت ادامه پیدا کند و تخت های خالی بیشتری پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب روند بیماری در 26 استان کاملا نزولی شده و در حدود پنج استان گرچه به قله نزدیک شدیم، اما روند نزولی سرعت نگرفته و امیداوارم در هفته آینده این روند به سرعت کاهشی شود و تعداد شهرهای قرمز کمتر شود.

رییسی همچنین گفت: شهرهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران به دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارند و گرچه تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، فعلا روند صعودی متوقف شده و دارد رو به کاهش می رود. امیدوارم به زودی این استانها هم از این وضعیت خارج شوند.

ثبت نام سالمندان بالای ۸۰ سال جا مانده از واکسن

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد که از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir باز می شود , افراد بالای ۸۰ سال سن که تا کنون با آنها تماس نگرفته اند می توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن تماس را وارد کنند.

وی گفت: تاکید می کنم نیازی برای ثبت نام در مراکز وجود ندارد قطعا همکاران با آنان تماس می گیرند. فعلا اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستند و اگر گروه بعدی ۷۵ سال به بالاها را هفته آینده اعلام کنیم، نوبت افراد بالای ۸۰ سال که واکسن نزده اند از بین نمی رود و ۷۵ سال به بالاها شامل ۸۰ سال به بالاها هم می شود.

اعلام زمان برگزاری آزمونها

رئیسی همچنین از برگزاری کنکور سراسری در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ تیر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون های مختلف توضیح داد: آزمون ها به دو قسمت تقسیم می شوند. آزمون های آموزش و پرورش و آزمون های وزارت علوم و سایر سازمان ها. مهمترین های آنها کنکور سراسری است که در همان زمان مصوب برگزار می شود.

رئیسی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هم در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد برگزار می شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد برگزار می شود، آزمون کانون وکلا دادگستری ۲۵ تیر برگزار می شود و آزمون نظام مهندسی نیز در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در مورد آزمون های تخت نظارت وزارت آموزش و پرورش، نیز آزمون پایه نهم به صورت حضوری در تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شود و آزمون پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون سنجش ملی پایه ششم نیز ۲۵ اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می شود. آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد و آزمون مرحله دوم آلمپیاد علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و آزمون مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری برگزار می شود.

رئیسی گفت: آزمون های استخدامی و آزمون های دیگری هم هستند که با تعداد کم برگزار می شود، در مورد آنها هم تصمیماتی گرفته شده که متعاقبا اعلام می شود.

جزییات محدودیت تردد در ایام عید فطر

رئیسی ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل ها در شب های قدر به مصوبات امروز جلسه اشاره و اظهار کرد: تردد در روز‌های منتهی به عید سعید فطر از ساعت 14 سه شنبه تا ساعت ۱۲ شنبه در همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع شده است. جریمه تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. به طور کلی تردد ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: یکی از مهمترین مولفه ‌ها برای شیوع ویروس جهش یافته (آفریقایی و هندی)، تردد است که منع تردد ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی در ادامه به چگونگی فعالیت مشاغل اشاره و خاطرنشان کرد: طی چند هفته گذشته، در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک و دو فعال بودند، اما باتوجه به تصمیم امروز ستاد، در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو می‌توانند به مدت دو هفته، فعالیت داشته باشند. اگر در این مدت توسط صنوف مختلف تخلفی رخ دهد، صنف متخلف در شهر‌های قرمز به مدت سه هفته و در شهر‌های نارنجی به مدت دو هفته، پلمب خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: