اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - 13 February 2021
با حضور وزیر علوم؛
وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری از سند نظام نامه اخلاق آموزش رونمایی کرد؛ این سند اخلاقی هدایتگر فعالیت‌های آموزشی در وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور است.
سند نظام‌نامه اخلاق آموزش رونمایی شدبه گزارش عصرپرس، آیین رونمایی از سند نظام نامه اخلاق آموزش بعد از ظهر امروز شنبه با حضور منصور غلامی،‌وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم در محل وزارت علوم برگزار شد.

معاون آموزشی وزیر علوم پیش از این درباره سند یاد شده گفته بود: توسعه کشور به دور از توسعه علم و فناوری رخ نمی‌دهد و توسعه علمی نیز در پیوند الزامی با اخلاق و توجه به شاخصه‌های سلامت اخلاقی است. با توجه به این گزاره، تدوین «نظام‌نامه اخلاق آموزش» در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت.

برای تدوین این نظام نامه در طول سال گذشته از همکاری بسیاری از چهره‌های دانشگاهی و نیز انجمن اخلاق بهره گرفته شد و کارگاه‌ها و نشست‌های خرد جمعی متعددی در دانشگاه‌های مختلف برپا شد تا سند نهایی قابل اتکا و جامع باشد.

در ابتدای این نظام نامه به نقل از منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری آمده است: توسعه و کار آمدی نظام آموزش عالی کشور بر پایبندی به اصول و مسئولیت‌های اخلاقی و سیاست‌ها و سیاست گذاری ها، مدیرت و خدمات آموزشی، فرآیندها و نظام حرفه‌ای استوار است. مسئولیت پذیری دانشگاه‌ها در قبال جامعه دانشجویان، اعضای خانواده بزرگ آموزش عالی و پای بندی همکاران و دانشجویان به عهد نامه‌های اخلاقی ضامن رشد اخلاق در نظام آموزش عالی و زمینه ساز ارتقای جامعه است.

به منظور هم سان سازی رعایت اصول اخلاقی در آموزش به سفارش معاونت آموزشی وزارت علوم و با همکاری انجمن علم اخلاق کاربردی ایران و مشارکت بسیاری از اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان سند حاضر تحت عنوان نظامنامه اخلاق در آموزش تدوین شده است.

این سند اخلاقی هدایتگر فعالیت‌های آموزشی در وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور است. ما دانشگاهیان و دانشجویان سوگند وفاداری یادم ی کنیم که وفادار و متعهد به نظامنامه اخلاق آموزش باشیم و از خداوند مهربان برای عمل به آن یاری می‌طلبیم.

به گزارش ایرنا، علاقمندان برای مشاهده این نظامنامه به صفحه معاونت آموزشی وزارت علوم به نشانی https://edu.msrt.ir/fa مراجعه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: