اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - 12 February 2021
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.
کرونا جان ۵۸ نفر دیگر را در ایران گرفتبه گزارش عصرپرس، سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۲۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۱ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استفاده مداوم از ماسک از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ است اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد پایین آوردن ماسک هنگام صحبت کردن هستیم. محل قرار گرفتن ماسک زیر چانه نیست و باید  هر گونه شکاف بین ماسک و صورت به حداقل برسد.

وی افزود: هنگام عطسه و سرفه نیز علاوه بر ماسک باید از آرنج استفاده کنیم تا ترشحات تنفسی در فضا پخش نشود و یادمان باشد که رعایت همین توصیه های ساده تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا ما و اطرافیان به کرونا خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: