اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 29 January 2017
یکی از مخازن مایعات قابل اشتعال متعلق به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در منطقه شهرری شب گذشته آتش گرفت که با تلاش چهار ساعته آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش سوزی مخزن بزرگ پالایشگاه نفت تهران مهار شد

سرویس اجتماعی عصرپرس: وقوع این حادثه در ساعت 19 دقیقه بعد از نیمه شب گذشته به سامانه 125 آتش نشانی تهران اعلام شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان نه ایستگاه آتش نشانی تهران به همراه چندین دستگاه تانکر آب، خودروهای تنفسی، فوماتیک، لودر و جرثقیل رهسپار خیابان رجایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری 125، آتش نشانان تهران و همچنین آتش نشانی های شرکت نفت و باقرشهر به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و عملیات خاموش کردن آتش را آغاز کردند.

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، یک مخزن بزرگ حاوی مایعات قابل اشتعال به ظرفیت 500 هزار لیتر کاملا شعله ور بود.

داوری با اشاره به این که شعله های آتش از فواصل دور کاملاً دیده می شد، افزود: براثر شدت حرارت، این مخزن دفرمه شده و دچار شکستگی شده بود.

وی با اعلام این که شعله های آتش در حال سرایت به مخزن بزرگ مجاور آن بود، تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با ایجاد حلقه محاصره تلاش خود برای کنترل، مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن و همچنین سرایت آتش به مخازن اطراف را آغاز کردند که خوشبختانه با تلاش مستمر نیروهای آتش نشانی، این آتش سوزی در حدود ساعت 4:15 دقیقه بامداد امروز مهار و خاموش شد.

معاون عملیات آتش نشانی تهران گفت: آتش نشانان به منظور اطمینان از نبود آتش خفته در محل تا ساعت 5:35 صبح امروز مشغول عملیات لکه گیری، سرد کردن مخازن و ایمن سازی محل بودند.

وی خاطر نشان کرد: این حادثه خوشبختانه مصدومی به دنبال نداشت ولی خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

داوری با اشاره به این که در این عملیات بیش از 120 آتش نشان و 45 دستگاه انواع خودروی آتش نشانی شرکت کردند.


آتش سوزی مخزن بزرگ پالایشگاه نفت تهران مهار شد
نام:
ایمیل:
* نظر: