اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 25 January 2017
نمایندگان مردم در خانه ملت، با اشاره به مغایرت اقدام جدید آمریکا برای لغو صدور ویزای اتباع ایرانی، تأکید کردند که ایالات متحده از هر ابزاری برای مدیریت و تسلیم کردن جمهوری اسلامی استفاده می کند.

 سرویس سیاسی عصرپرس: با آغاز ریاست جمهوری ترامپ به تدریج پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان درباره افزایش و تشدید اقدامات ضدایرانی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی در محقق شدن است.

به گزارش خانه ملت، اخبار و مطالب منتشر شده در رسانه ها حاکی از آن است که ترامپ روند فعالیت های ضدایرانی خود را با لغو صدور ویزا برای اتباع ایرانی و بسیاری از اتباع کشورهای اسلامی دیگر آغاز کرده است.

به طوری که دستیاران نمایندگان کنگره و کارشناسان مهاجرت می گویند انتظار می رود پرزیدنت دونالد ترامپ امروز چهارشنبه چندین «فرمان اجرایی» صادر کند که بر اساس آن صدور ویزا برای شهروندان سوریه و شش کشور دیگر خاورمیانه و آفریقا از جمله ایران بطور موقت محدود شود.

البته رویترز سه شنبه شب ۵ بهمن اولین خبرگزاری بود که خبر داد ترامپ روز چهارشنبه این فرمانهای اجرایی را صادر می کند.ساعتی بعد از گزارش رویترز، ترامپ در توئیتی نوشت چهارشنبه یک «روز بزرگ» برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. به نوشته این خبرگزاری، انتظار می رود برای چند ماه اجازه ورود پناهجویان به ایالات متحده و همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی،‌ سومالی، سودان و یمن متوقف شود.

حال تعدادی از نمایندگان مجلس به تشریح ابعاد اقدام جدید آمریکا بر علیه ایران پرداخته اند.

رفتارهای جنون آمیز ترامپ در آینده تشدید می‌شود

مجتبی ذوالنوری در واکنش به موضوعات مطروحه درباره صدور فرمانی اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران و چندین کشور منطقه گفت: ترامپ یک دیوانه است که ضدیت جدی و آشکار با مسلمانان و ایرانیان دارد، از این رو قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نیز بر این مسائل تأکید کرده بود.

واکنش نمایندگان مجلس به اقدامات ضد ایرانی ترامپ

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ترامپ به کشور آمریکا به عنوان یک مسئله مهم و محیط بسته در چارچوب امنیت ملی نگاه می کند که دیگران نباید از ایالات متحده به منفعتی برسند اما در مقابل این کشور باید از تمام کشورها برای رسیدن به منافع خود استفاده کند.

وی گفت: بنابر این با توجه به این رویکرد، اگر مهاجرتی از سوی کشورهای دیگر به آمریکا صورت گرفته و این مسئله برای ایالات متحده دارای هزینه باشد، ترامپ با این نوع اقدامات به شدت مخالف است.

ذوالنوری با اشاره به این که ترامپ در مورد ایرانیان دستور توقف صدور ویزا را داده اما در مورد عربستان سکوت کرده است، ادامه داد: از طرف دیگر ترامپ نسبت به اسلام و ایران و همچنین نسبت به مهاجرت اتباع کشورهای مسلمان به ویژه شهروندان ایرانی حساسیت ویژه ای دارد، بنابر این این سری اقدامات از سوی رئیس جمهور جدید آمریکا پیش بینی می شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: پیش بینی و تلقی ما از رویکرد ترامپ این است که اقدامات وی به لغو صدور ویزا ختم نمی شود و قطعا در آینده باید شاهد رفتارهای جنون آمیز رئیس جمهور آمریکا باشیم.

وی درباره رویکرد جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات رئیس جمهور آمریکا، ادامه داد: ایران در این رابطه به صورت اقتضایی عمل می کند و به تناسب هر اقدام آن ها، اقدامات خودش را انجام می دهد، البته جمهوری اسلامی هیچ علاقه ای به ارتباط با ایالات متحده ندارد تا با این گونه اقدامات ترامپ دچار مشکل شویم.

لغو صدور ویزا برای اتباع ایرانی مغایر با توافق هسته ای است

مسعود گودرزی در واکنش به موضوعات مطروحه درباره صدور فرمانی اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران و چندین کشور منطقه، گفت: ترامپ قبل و بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوعاتی را بر علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد، حال به نظر می رسد که آمریکا در حال تغییر سیاست های خود در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی است.

واکنش نمایندگان مجلس به اقدامات ضد ایرانی ترامپ

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی مغایر با توافق هسته ای است، افزود: بر اساس برجام هر گونه اقدامات از سوی کشورهای عضو گروه 1+5 که جنبه تحریمی داشته باشد، مغایر با این توافق محسوب می شود و قطعا توقف صدور ویزا شهروندان کشورمان یک طرح و اقدام تحریمی است.

وی گفت: آمریکایی ها همواره نسبت به دیگر کشورها از جمله ایران، رویکرد زیاده خواهانه و خصمانه ای داشتند، حال با روی کار آمدن ترامپ این سیاست های تقابلی بسیار افزایش یافته و قطعا در آینده تشدید خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: رویکرد منفعت گرایانه دولت ترامپ موجب هراس تمام کشورها شده و قطعا این اقدامات به روابط و عرصه بین الملل آسیب خواهد زد، زیرا آمریکایی ها تنها به دنبال کسب منافع حداکثری برای خود هستند و در این راه از هیچ اقدامی برای تحقق این سیاست ها کوتاهی نخواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: جمهوری اسلامی قطعا در برابر اقدامات ضدایرانی آمریکا، بر اساس چارچوب منافع نظام و ملت اقدام خواهد کرد.

توقف صدور ویزای مسلمانان نتیجه ای جزء انزوای ایالات متحده ندارد/آمریکایی‌ها عروسک دست لابی 1100 نفره صهیونیستی هستند

احمد سالک کاشانی در واکنش به موضوعات مطروحه درباره صدور فرمانی اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران و چندین کشور منطقه، گفت: قطعا تمام مسلمانان باید آمریکا را دشمن اصلی اسلام بدانند و به طور حتم اگر به این موضوع توجه نشود، جهان اسلام دچار خسران و آسیب می شود.

واکنش نمایندگان مجلس به اقدامات ضد ایرانی ترامپ

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدامات آمریکایی ها نشان می دهد که هیچ کسی نباید چشم امید به مقامات این کشور داشته باشد و این مسئله منحصر به دولت ترامپ نیست، بلکه در دوران اوباما و روسای جمهور پیشین ایالات متحده نیز ایران آسیب های بسیاری را از این کشور متحمل شده است.

وی افزود: قطعا ایالات متحده از هر ابزاری برای مدیریت و تسلیم کردن جمهوری اسلامی استفاده می کند و این موضوع معطوف به لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی نیست، بلکه مسائلی همچون حقوق بشر، آزمایش موشکی، ادعای مبارزه با تروریسم و موضوعات منطقه ای را نیز در بر می گیرد.

سالک کاشانی ادامه داد: تمام مقامات آمریکایی عروسک دست لابی یک هزار و 100 نفره صهیونیستی هستند و آن ها تعیین می کنند که چه مسائلی مطرح شود و چه اقداماتی از سوی آمریکایی ها صورت گیرد.

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: قطعا آمریکا در آینده نمی تواند مسیر کنونی ترامپ را ادامه دهد، به طور حتم اقدامات ترامپ از جمله لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی نتیجه ای جزء محدود شدن و انزوای ایالات متحده ندارد.


واکنش نمایندگان مجلس به اقدامات ضد ایرانی ترامپ

نام:
ایمیل:
* نظر: