اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 04 January 2021
شرکت‌های بزرگ و توانمند دانش‌بنیان راهبری تولید محصولات زیستی را به عهده گرفتند که قرار است به تولید ۱۱۷ محصول راهبردی بینجامد.
۱۱۷ محصول زیستی با راهبری شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شودبه گزارش عصرپرس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مجموعه‌های پیشرو در حوزه واگذاری خدمات و برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

این ستاد با همین شیوه تاکنون توانسته زنجیره کاملی از این شرکت‌ها را کنار هم جمع کند و با هم‌افزایی امکانات و توانمندی‌های موجود در آنها اهداف خود را برای توسعه این علم کاربردی و حیاتی در کشور پیش ببرد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص گفت: ۸ شرکت بزرگ ترغیب شدند که به حوزه راهبری تولید محصولات زیستی ورود کنند. این شرکت ها تولید ۱۱۷ محصول اولویت‌دار زیستی را به عهده گرفتند و به بهترین شکل آن را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: این محصولات در حوزه‌های مختلفی مانند داروهای زیستی، مواد اولیه دارویی، واکسن، پروبیوتیک، تجهیزات و داروهای شیمیایی به تولید رسیده یا در مرحله تولید است. این کار سهم ایران را در بازارهای داخلی و جهانی این حوزه افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در همین راستا هم برای تسریع اقدامات، ۴۱ موضوع اصلی اولویت‌دار در حوزه پژوهش تعیین شده تا با این کار تلاش‌ها بر مبنای نیازهای داخلی انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: