اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۹ - 30 December 2020
رییس مرکز همکاری های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری و هیات همراه با حضور در قطب علمی تحقیقات کشور در حوزه بیماری های غدد درون ریز، از نزدیک با امکانات و ظرفیت های پژوهشگاه آشنا شدند.
بازدید مسئولان مرکز همکاریهای تحوّل وپیشرفت ریاست جمهوری از پژوهشگاه علوم غددبه گزارش عصرپرس، در این دیدار که به میزبانی دکتر باقر لاریجانی، رییس و جمعی از اعضای هیات رییسه پژوهشگاه برگزار شد، در ابتدا گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشگاه ارائه شد.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه این پژوهشگاه در زمینه های مرتبط با غدد درون ریز و متابولیسم در سه محور علوم پایه، بالینی و جمعیتی  فعالیت می کند، افزود: پژوهشگاه به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه دیابت و استئوپروز، در فراهم کردن شواهد مورد نیاز کشور به منظور سیاستگذاری و تصمیم گیری کلان در حوزه سلامت نقش چشمگیری دارد.
 
لاریجانی با اشاره به نیاز به همگرایی دانش در کشور، ادامه داد: توسعه علم غدد نیاز به همکاری با علوم پایه و دانش های دیگر دارد.
 
وی بهره مندی پژوهشگاه از امکاناتی همچون بیوبانک، آزمایشگاه تخصصی ماهی زبرا، اتاق های تمیز و امکانات آزمایشگاهی تشخیصی را بستری مهم برای انجام مطالعات تحقیقاتی و پیمایش های ملی خواند و راه اندازی نظام ثبت بیماریها و شبکه همکاری گسترده پژوهشگاه را از دیگر نقاط قوت این مرکز برشمرد.
 
لاریجانی به مطالعات انجام شده در حوزه کووید-19 نیز اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت های تحقیقاتی و در راستای مسئولیت اجتماعی این پژوهشگاه همکاری های خوبی با وزارت بهداشت در خصوص انجام مطالعات در زمینه همه گیری اخیر داشته است.
 
رییس پژوهشگاه همچنین وضعیت چاپ مقالات در این پژوهشگاه را قابل قبول خواند و افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و به همت اعضای هیات علمی و محققان این پژوهشگاه، مرکز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر بسیاری از شاخص ها در رتبه اول مراکز تحقیقاتی کشور قرار دارد. 
 
در ادامه این دیدار، دکتر سیروس وطن خواه نیز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با گستره فعالیت های پژوهشگاه در سه حوزه تحقیق، آموزش و  ارائه خدمات درمانی، تقویت همکاری مراکز دانشگاهی با شرکت های دانش بنیان را گامی مهم در توسعه کشور تلقی کرد و از فعالیت پژوهشگاه در این زمینه ابراز خوشحالی کرد. 
 
وی ضمن ابراز آمادگی مرکز همکاری های تحوّل و پیشرفت ریاست جمهوری در خصوص حمایت از پروژه های مشترک با پژوهشگاه، رصد و ترویج فناوری های نوپدید و آینده ساز و رفع گلوگاه های فناورانه تولید ملی را از ماموریت های مهم این مرکز برشمرد.
 
وطن خواه حمایت از تولید ملی کیت های تشخیصی و واکسن کووید19 را در دوران همه گیری از جمله مسئولیتهای مهم این مرکز دانست. 
 
در ادامه علی اکبر رضایی، معاون امور زیستی مرکز همکاری ها، تبدیل دانش به فن آوری های مورد نیز جامعه را یک ضرورت خواند و اظهار امیدواری کرد که کشور به مرحله ای رسیده است که مراکز دانشگاهی نیز خواستار این مساله می باشند. 
 
همچنین مجید معنوی عضو ارشد مرکز تحقیقات تحول و پیشرفت نیز نقش تکنولوژی اطلاعات را در آینده پزشکی کشور تعیین کننده خواند و اظهار کرد: در این زمینه بستر مناسبی برای همکاری با پژوهشگاه وجود دارد.
 
براساس گزارش وزارت بهداشت، در انتهای جلسه،لاریجانی استفاده از بسترهای موجود و پیشبرد کارهای مشترک را برای پیشرفت کشور ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که پروژه های فناوارانه و پایان نامه های محصول محور در پژوهشگاه بیش از پیش افزایش یابد. در پایان، اساتید و اعضای هیات علمی پژوهشگاه نیز به معرفی فعالیتهای مراکز پرداختند و به قابلیتهای همکاری موجود در زمینه های مختلف اشاره کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: